KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Obchvat Kroměříže významně ulevil městu

Obchvat Kroměříže významně ulevil městu

Publikováno: 9.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:31
Rubrika: Aktuality

Zlepšení dopravní situace a zvýšenou bezpečnost provozu přineslo zprovoznění prvních dvou pruhů dálničního obchvatu Kroměříže. Úsek dálnice D1 v délce 3 kilometry, který spojuje mimoúrovňové křižovatky Kroměříž – západ a Kroměříž – východ, odvedl z města část tranzitní dopravy a urychlil dálniční spojení ve Zlínském kraji. Stavbu provádí společnost Skanska DS od roku 2005, celý úsek bude otevřen již v září roku 2008. Investorem projektu je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Stavba je financována Státním fondem dopravní infrastruktury, více než 60 % prostředků poskytl Fondu soudržnosti EU.

„Řidiči nyní při tranzitu na trase Brno - Hulín nemusejí projíždět městem, takže ušetří čas a provoz bude plynulejší a bezpečnější. Stavba probíhala za provozu a vyžádala si jistá dopravní omezení, proto všem děkujeme za trpělivost,“ říká projektový manažer Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.


Mapa D1 - Kroměříž

Stavba tvoří severní obchvat Kroměříže a je součástí dálničního tahu z Brna přes Vyškov k velké křižovatce s rychlostní silnicí R55 plánovanou severně od Hulína. Trasu tvoří zrekonstruovaný původní obchvat města z 90. let, navazující, zhruba 1,3kilometrová část, byla nově vybudována. Celá stavba vzniká na násypech, které by v případě povodní sloužily i jako ochrana města před velkou vodou. V rámci stavby pracovníci Skanska DS vykopou celkem zhruba 474 tisíc krychlových metrů zeminy, do násypu uloží 541 tisíc a dovezou 90 tisíc kubíků materiálu.

Součástí stavby je 6 nových mostů a tzv. inundační mosty, které hrají významnou roli především při povodních. Trasa obchvatu je vedena přes nový 130 metrů dlouhý most přes řeku Moravu. V novém úseku vznikají také dvě mimoúrovňové křižovatky a rekonstruují se komunikace křižující dálnici. Přibudou i tři gabionové opěrné zdi v celkové délce 720 m, protihlukové stěny v celkové délce 2,5 kilometru, a projekt počítá i s rozsáhlými vegetačními úpravami.

Základní údaje:
Název projektu: Dálnice D1, stavba 0134.3 Kroměříž západ – Kroměříž východ
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant: Viapont
Zhotovitel: Skanska DS
Doba výstavby: březen 2005 – září 2008
Délka úseku: 3 km

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice