KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Nové dvoucestné rypadlo A 900 C ZW – inovace s provozními výhodami

Nové dvoucestné rypadlo A 900 C ZW – inovace s provozními výhodami

Publikováno: 30.11.2008
Rubrika: Stavební stroje

Společnost Liebherr jako tradiční výrobce představila inovované dvoucestné rypadlo A 900 C ZW s řadou nových technických řešení, která nabízejí zajímavé provozní výhody. Mezi zajímavé vlastnosti tohoto stroje patří mj. schopnost stroje provádět zdvihací práce na kolejích s převýšením až do 180 mm, včetně kompletního legislativního schválení Drážního úřadu pro provoz na drahách v ČR.

Rypadlo je vybaveno robustním podvozkem a zesílenou otočí stroje, nápravy a pohon pojezdu je dimenzován i pro tažení vagónů. Základ výkonové charakteristiky tvoří přeplňovaný čtyřválcový vznětový motor Liebherr D934S koncipovaný přímo pro použití ve stavebních strojích se vstřikovacím systémem „čerpadlo-tryska P-L-D“, chladičem stlačeného vzduchu a výkonem 105 kW/143 HP při 1 800 min–1. Motor plní emisní limity výfukových plynů stupně III A/Tier III a jeho zdvihový objem činí 6,4 litru.

Na motoru jsou namontována čerpadla Liebherr se dvěma nezávisle regulovanými okruhy, které je možno v případě potřeby řídit společně a umožňují jak současný pojezd stroje, tak pohyby otoče a pracovního ramene. Čerpadla řídí osvědčený řídicí systém LSC a maximální průtok dosahuje 2 × 1 89 l/min–1. Pro různé podmínky provozu, např. při provádění zdvihacích prací, výkopových prací a dokončovacích prací, může být výkon motoru a hydraulického systému individuálně nastaven.

Standardně je ve stroji vestavěna také funkce automatické regulace základní polohy nakolejovacího podvozku, která nepřetržitě zajišťuje klidné chování dvoucestného rypadla při jeho provozu na kolejích. Pro optimální trakci pneumatik při provozu na kolejích může být jejich přítlak zvýšen funkcí Novotronic nakolejovacích podvozků.

Dvoucestné hydraulické rypadlo Liebherr A 900 C ZW Litronic může být dle požadavku uživatele dodáno volitelně bez podpěr v provedení Symetric Rail nebo je možno jej vybavit čtyřmi stabilizačními patkami. Pro provoz na tramvajových drahách je stroj na přání vybavován nakolejovacími podvozky s úzkým rozchodem.

Pracovní rameno dvoucestného rypadla tvoří hydraulicky přestavitelný výložník o délce 3,4 m, který lze volitelně zaměnit za výškově a stranově přestavitelný výložník s délkou 3,6 m. K těmto výložníkům jsou dodávány násady v délkách 1,85 m, 2,05 m, 2,25 m nebo 2,65 m. Díky svému celkovému konceptu, který optimalizuje rozložení váhy stroje, dosahuje stroj Liebherr při maximálním vyložení vynikajících nosností.

Podle vybavení základního stroje a výběru pracovního vybavení se pohotovostní hmotnost rypadla A 900 C ZW Litronic pohybuje mezi 19,5–22 t. K dispozici je pro rozšíření použitelnosti stroje široká paleta přídavných zařízení, jako například podkopová a svahovací lžíce, drapáky, jeřábovací háky, elektromagnet, včetně speciálních pracovních vybavení, jako mulčovač, podbíjecí agregát, hutnící deska nebo sněžná fréza. I pro pohon takovýchto zařízení stroj disponuje dostatečným výkonem a nutným počtem hydraulických okruhů. Mezi běžná pracovní vybavení se dnes počítá i rotační a kyvná hlava Liebherr – LH-TR 20, která obsluze stroje dovoluje obratně manévrovat s právě nasazeným pracovním vybavením a provádět nejrůznější terénní úpravy. Pro připojení těchto přídavných zařízení je možnost dodat mechanický nebo hydraulický rychlovýměnný systém.

Stroj A 900 C ZW Litronic má ergonomicky uspořádanou kabinu, která ve spojení s plně automatickou klimatizací nabízí obsluze stroje maximální komfort a díky velké zasklené ploše výborný výhled do pracovního prostoru stroje. Pro zvýšení bezpečnosti práce může být stroj variantně vybaven i kamerou s barevným displejem, která snímá prostor v zadní části otoče. Obsluha stroje tím získává úplný přehled o dění v bezprostřední blízkosti stroje. Všechny ovládací prvky, včetně dvou displejů, jsou jasně a přehledně uspořádány a umožňují okamžitý přehled všech potřebných informací o provozním stavu stroje. Díky zešikmeným hranám otoče je dosaženo lepšího výhledu na pracovní nářadí.

Výhody stroje:

  • Elektronické omezení zdvihu nastavitelné z místa obsluhy stroje
  • Elektronické omezení otoče nastavitelné z místa obsluhy stroje
  • Dvoustupňové řízení přítlaku nakolejovacích podvozků
  • Elektronická libela (sklonoměr)
  • Schválení pro provádění zdvihacích prací při převýšení kolejí až 180 mm
  • Hlásič přetížení reagující na příčný sklon stroje
  • Kompresor vlakové brzdy poháněný rozvodovými koly dieselového motoru se systémem úspory energie ESS
  • Schválení pro tažení brzděných vagónů o hmotnosti až 120 t (nebržděné 40 t)
  • Standardní klimatizace
  • Vzduchově odpružené sedadlo strojníka s vyhříváním

The company Liebherr launched innovated two-way excavator A 900 C ZW with a series of new technical solutions which offer interesting operational advantages. The machine is able to perform lifting works on rails with raise up to 180 mm including complete legislation approval of Railway Authority for railway operations in the Czech Republic. A wide range of auxiliary equipment is available for expanded usability.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Rypadlo A 900 C ZW má schopnost provádět zdvihací práce na kolejích s převýšením až do 180 mm.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (154x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (94x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
S novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálůS novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů (84x)
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výroby silniční techniky. Velká...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice