Nová struktura inženýrských staveb mezi Francií a Německem
Rubrika: Zajímavosti
Přirozená hranice mezi Francií a Německem – Rýn – odděluje Alsasko od Bade-Würtenbergu. Více než 50.000 lidí proudí každý den oběma směry. Most pro pěší, skutečná architektonická výzva, se nyní dokončuje mezi městy Huningue (ve Francii, mezi Mulhouse a Basle) a Weil-am-Rhein (v Německu).
Tento most má nejdelší rozpětí na světě – 230 m mezi podporami – a 5metrovou šířku kovových plošin stoupajících 25 m nad řeku. Ocelová konstrukce ve tvaru asymetricky se křížícího rozčleněného oblouku symbolizuje spojení mezi oběma zeměmi. Celá kovová konstrukce váží 1.000 t. Most bude v provozu od 31. prosince 2006.
Byl postaven německou společností Max Bögl a smontován s pomocí svařovacích procesů a produktů Air Liquide Welding (německé dceřiné společnosti Oerlikon GmbH).
Jean-Claude Buono, starší výkonný viceprezident skupiny Air Liquide a předseda a výkonný ředitel Air Liquide Welding, říká: 'Air Liquide Welding se s potěšením podílí na konstrukci a stavbě tohoto mostu díky osvědčenému know how našich týmů, které přispěly k inženýrským stavbám jako byl most přes Rion a Antirion v Řecku a most Millau ve Francii.”
Zdroj: TZ Air Liquide, vizualizace Feichtinger Architectes