KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Publikováno: 12.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer.

Koncem dubna převzala společnost Skanska novou automatickou strojní podbíječku Unimat 09-4x4/4S. Jde o jeden z nejlépe vybavených strojů svého druhu ve střední Evropě, který podle individuálních požadavků Skanska vyrobila renomovaná rakouská firma Plasser & Theurer.

Výroba stroje trvala zhruba patnáct měsíců. Květen byl ve znamení praktického školení posádky a v současnosti probíhá uvádění do plného provozu.

POPIS STROJE

Univerzální automatická strojní podbíječka ASP 09-4X4/4S pro kontinuální podbíjení traťové koleje i výhybek, včetně výhybek na betonových pražcích, je třídílné vozidlo.

Základem je pracovní díl, který je uložen na dvou dvounápravových podvozcích. Agregátový návěs je přední částí čepově uložen na rámu pracovního dílu a zadní částí je uložen na dvounápravovém podvozku. Pod rámem pracovního dílu mezi podvozky je umístěn třetí díl – satelit, který je v zadní části uložen na dvounápravovém podvozku a přední část se podélně posuvně opírá o rám pracovního dílu. Na satelitu jsou umístěny hlavní pracovní orgány stroje – zvedací a směrovací agregát, podbíjecí agregáty a zhutňovače za hlavami pražců. Při práci vozidlo jede plynule pomalou rychlostí, satelit postupuje přerušovaně od pražce k pražci.

Pro úpravu geometrie výhybek, především výhybek na betonových pražcích slouží přídavné zvedací zařízení pro zved sousední odbočné větve.

Pro podbití, fixaci odbočné větve výhybky ve zvednuté poloze slouží dělené podbíjecí skříně s možností vysunutí vnější části skříně nad odbočnou větev.

Na obou čelech soupravy je narážecí a spřáhlové ústrojí normální stavby.

Technické parametry:
a) maximální dovolená rychlost

  • vlastním pohonem pojezdu 100 km/h
  • s použitím hnacího vozidla 100 km/h

b) nejmenší poloměr oblouku (projektovaný) 120 m
c) hmotnost stroje 137,66 t
d) délka přes nárazníky 33 440 mm
e) výška nad temenem kolejnice 41 50 mm
f) šířka 3 000 mm
g) počet náprav 8
h) motor Caterpillar – typ C27 ACERT

  • výkon 597 kW při 2 100 ot/min se systémem pro filtraci sazí

Pracovní režim:
a) nejmenší průjezdný vodorovný poloměr 150 m
b) max. přípustné zborcení koleje na základně 3 metrů 10 mm/m
c) max. přípustné zborcení koleje na základně 9 metrů 5 mm/m
d) max. výškový rozdíl při práci 180 mm
e) max. pracovní vzestupnice 1:100
f) chyba v křivosti koleje na základně 10 m 50 mm (mezi maximy)
g) maximální rychlost jízdy v pracovním režimu s přitlačeným měřícím vozíkem (měřicí jízda zapisovače) 10 km/h
h) výkon při propracování traťové koleje max. 400 m/h
i) výkon při rekonstrukci traťové koleje max. 250 m/h
j) výkon při propracování výhybek max. 6 ks/10 h
k) výkon při rekonstrukci výhybek max. 3 ks/10 h

PROVOZNÍ URČENÍ DRÁŽNÍHO VOZIDLA

Vozidlo je určeno pro:

  • výškovou a směrovou úpravu koleje a výhybek metodou zmenšení chyby, nebo v absolutní vztažné přímce při stanovení optimální geometrie koleje mezi pevnými body nebo metodou přesnou pro zajištění projektované geometrické polohy koleje
  • zhutnění štěrkového lože pod pražci
  • hutnění štěrkového lože za hlavami pražců,
  • změření skutečné geometrie koleje s vytištěním grafického záznamu o chybách v geometrii koleje,
  • jízdu jako vlak vlastním pohonem pojezdu a tažení drážních vozidel s narážecím a táhlovým ústrojím normalizované stavby dle zátěžového diagramu

S univerzální podbíječkou lze pracovat na typech kolejnic a pražců běžně používaných v České republice uložených ve štěrkovém loži.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska
 Zajímalo by mě,když si SKANSKA nechala postavit takový stroj takřka na míru,že u něj chybí dynamický stabilizátor.V Rakousku,Německu,Francii je zásada mít v jednom...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 31.10.2017 11:24vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Unimat 09-4x4/4S, pohled zepředuPracovní kabinaSatelit s podbíjecími agregátyPohled z pracovní kabinyUnimat 09-4x4/4S, pohled zezadu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice