KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ

Publikováno: 15.1.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dostala poetické jméno „Evča“. Jde o jeden z nejspolehlivějších strojů svého druhu, který se dodává do celého světa. Samotná výroba trvala zhruba třináct měsíců a pro Hrochostroj ji vytvořila renomovaná rakouská firma Plasser & Theurer. Tento typ podbíječky se vyrábí více než třicet let a na základě zkušeností z provozu byl postupně modernizován. Vzhledem k výbornému poměru ceny a užitných vlastností je dodnes jedním z nejžádanějších typů na trhu.

POPIS STROJE

Automatická strojení podbíječka ASP 08-275/3S pro podbíjení traťových kolejí a výhybek na betonových pražcích je dvoudílné vozidlo. Základem je přední díl, kde je na dvou dvounápravových podvozcích uložen vlastní stroj. Motor, hydraulická čerpadla, podbíjecí agregáty, zvedací a směrovací zařízení, zhutňovací zařízení za hlavami pražců, dvě kabiny pro řízení stroje za jízdy a jedna kabina pro ovládání stroje při práci.

Při úpravě geometrie tratě i výhybek se stroj pohybuje nespojitě od pražce k pražci. Pro úpravu výhybek slouží přídavné zvedací zařízení pro současný zved koleje odbočné větve. Druhý díl je tvořen jednonápravovým přívěsem kloubově spojeným s vlastním stojem. Na přívěsu je umístěna elektrocentrála, pracovní stůl, skříně na nářadí, přídavná nádrž na PHM a pod rámem je certifikovaná měřící jednotka, která měří a dokladuje veškeré geometrické a kvalitativní parametry provedené práce. Po skončení prací posádka vždy předá objednateli protokol s vyhodnocením dle ČSN.

Na obou čelech soupravy je narážecí a spřáhlové ústrojí normální stavby.

TECHNICKÉ PARAMETRY PRO JÍZDU VOZIDLA:
a. Maximální dovolená rychlost
Vlastní silou 100 km/h
Ve vlaku 100 km/h
b. Nejmenší poloměr oblouku 120 m
c. Hmotnost vozidla 84 t
d. Délka přes nárazníky 28 240 mm
e. Výška nad temenem kolejnice 3 773 mm
f. Šířka 3 000 mm
g. Počet náprav 5
h. Motor Deutz typ TCD 16.0/V8/1639/IIIB
Výkon 370 kW při 2 100 ot/min  

 

TECHNICKÉ PARAMETRY PRO PRÁCI STROJE:
a. Nejmenší poloměr oblouku 150 m
b.

Max. přípustné zborcení na základně 3 m (bez aretace podvozků)

10 mm/m
c.

Max. přípustné zborcení na základně 3 m (se zpevněním podvozků)

5 mm/m
d. Max. převýšení kolejnicových pasů 160 mm
e. Max. sklon vzestupnice 1:100
f. Max. zborcení na základně 10 m 50 mm
g.

Max. rychlost jízdy v pracovním režimu

10 km/h
h. Výkon při propracování traťové koleje max. 400 m/h
i. Výkon při rekonstrukci traťové koleje max. 250 m/h
j. Výkon při propracování výhybek max. 6 ks/směnu
k. Výkon při rekonstrukci výhybek max. 3 ks/směnu

OPEN DAY VE ZNAMENÍ STROJOVÉHO PARKU

Hrochostroj představil na Open Day nejen novou podbíječku Unimat 08-275/3S, ale rovněž celý strojový park. „Chtěli jsme ukázat, že náš strojový park je plně připravený na všechny kolejové stavby, které se nám podaří vyhrát. Navíc jsem nadšený, že můžeme odborné veřejnosti představit i Evču. Takový stroj nekupujete každý den,“ uvedl Ing. Martin Varecha MBA, ředitel společnosti Hrochostroj.

Slavnostního křtu se zúčastnili zástupci investora v čele s generálním ředitelem SŽDC Pavlem Surým, lidé z projekčních kanceláří, Martin Havelka, předseda představenstva mateřského holdingu enteria, i nadšení zaměstnanci enterie a Hrochostroje, pro něž se Open Day spojil s celodenní oslavou. 

Kdo měl zájem, mohl se podívat i na praktickou ukázku práce podbíječky na pardubické „betonové louce“. Slavnostní akcí provázel herec Jan Čenský a uzavřel ji koncert kapely Bijouterrier.


„JSEM RÁD, ŽE FIRMY INVESTUJÍ DO NOVÝCH TECHNOLOGIÍ,“ ŘÍKÁ Ing. PAVEL SURÝ, GENERÁLNÍ ŘEDITEL SŽDC

Jak se vám líbilo na křtinách nové podbíječky Hrochostroje?
Tak pro mě je to především lehká nostalgie, protože jsem v Pardubicích studoval management na Dopravní fakultě Jana Pernera. Ale k otázce. Jako investor jste vždycky rád, když zhotovitelé investují do nových strojů. Je to záruka, že stavby, které plánujeme, budou postavené co možná nejrychleji a s odpovídající kvalitou.

Jaké má SŽDC zkušenosti s tímto typem podbíječky?
Pokud vím, jde o prověřený stroj, který splňuje veškeré normy SŽDC. Nemůžu mluvit za chlapy z provozů, ale ve stavebnictví se používá už dlouho a uvidíme, jak bude „Evča“ fungovat v praxi.

Jak vypadá práce pro železniční stavaře v příštím a přespříštím roce?
Doufám, že staveb bude dost, aby se nasytil celý trh. A snad už v příštím roce. Děláme pro to maximum.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Diskuse

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ
 Dneska už je to mašina o ničem,když nepodbije výhybku na jeden zátah...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 19.1.2018 19:02vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (95x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (74x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (63x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice