KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nosný systém MHD – Bratislava

Nosný systém MHD – Bratislava

Publikováno: 20.5.2015
Rubrika: Zajímavosti

Na konci roku 2013 byla zahájena dlouho očekávaná výstavba 1. části stavby „Nosný systém MHD provozní úsek Janíkův dvůr – Šafárikovo náměstí v Bratislavě“. Zadavatelem stavby je Magistrát Hlavního města SR Bratislava a stavba je spolufinancována z evropských fondů.

Hlavním úkolem této stavby je zavést tramvajovou dopravu i na druhou stranu řeky Dunaj v nejlidnatější městské části hlavního města Bratislava. Bude zde kolejová doprava s vícerozchodnou kolejí (1000 mm pro tramvaj a 1435 mm pro tram-train) přes Dunaj z centra Bratislavy do Petržalky. Celou stavbu v délce 2,4 km dodává Sdružení „Starý most“, které se skládá ze společností EUROVIA CS, EUROVIA SK a SMP CZ – organizační složka. Vystupujeme v tomto sdružení jako člen s podílem na objemu prací v celkové výši cca 13% a jsme zhotovitelem celkem 10 stavebních objektů. Hlavním předmětem naší dodávky je výstavba dvou mostních estakáda a dvou lávek pro cyklisty a pěší.

První estakádou je mostní objekt s názvem „Estakáda Artmedia“. Jedná se o železobetonový most. Staticky je řešen jako spojitý nosník s horní mostovkou s osmi poli ve směrovém a výškovém oblouku o celkové délce 197 m. Mostní objekt bude sloužit pro mimoúrovňové křížení exponovaného území s výhledovou komunikací. Situačně navazuje na nové přemostění „Starý most“ přes Dunaj. Umožní přejezd tramvajové dopravy, případně vozidel tram-train a vozidel jednotek integrovaného záchranného systému. Součástí přemostění budou i oboustranné široké chodníky pro chodce a cyklisty, umožňující výhled na panorama Bratislavy. Architektonicky se jedná o osobitý a náročný objekt.

Druhým větším mostním objektem je „Estakáda Einsteinova“, kterou tvoří dvě části. Existující most a nově vybudovaná část. Z existující estakády (silniční most) se odstranily 3 pole nosné konstrukce nedokončené části a ze spodní stavby byly použity pro výstavbu nové estakády (tramvajový most) stávající mostní pilíře, které bylo nutné zasanovat. Jedná se o prefabrikovaný most (prosté pole) s horní mostovkou, ve výškovém oblouku s celkovou délkou 275 m.

Mostní objekt překračuje elektrifikovanou trať, dálnici D1, dvě silniční komunikace I. třídy, místní komunikace, parkoviště a chodníky.

Větší ze dvou lávek je „Rampa pro cyklisty“. Jedná se o železobetonový objekt staticky působící jako spojitý nosník o třech polích s horní mostovkou o celkové délce 40 m. Architektonické řešení odpovídá řešení Estakádě Artmedia. A konečně posledním mostním objektem je malá „Lávka pre chodcov – Chorvatské rameno“. Jedná se o spřaženou ocelobetonovou konstrukci o jednom poli uloženou na stávající spodní stavbě.

Celá stavba bude dokončena do konce roku 2015.

Support System for the Public Transportation – Bratislava
At the end of 2013, the long-awaited construction of the 1st part of the “Support System for the Public Transportation, Operating Section Janíkov dvor – Šafárikovo námestie in Bratislava” began. Bratislava City Hall is the Client of the construction which has been co-financed by the European funds. The main role of the construction is to implement tram transport on the other side of the river Danube, in the most populated part of the capital city – Bratislava.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Bednění nosné konstrukceArmování nosné konstrukcePohled na pilíř a tvar nosné konstrukceArmování spřažené deskyNoční betonážNosná konstrukce mostu z prefabrikovaných nosníkůSpodní stavba mostuEstakáda Einsteinova před dokončením

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (110x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (71x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice