KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Největší hydrostaticky poháněný nakladač na světě

Největší hydrostaticky poháněný nakladač na světě

Publikováno: 7.4.2008, Aktualizováno: 7.4.2009 14:56
Rubrika: Stavební stroje

Největší hydrostaticky poháněný nakladač na světě, model L 586 2plus2, představila v minulých dnech společnost Liebherr-Stavební Stroje CZ. Tento stroj, disponující výkonem motoru 250 kW, hodnotou překlopné síly 20.430 kg a objemem lopaty 5,5 m3, má provozní hmotnost přes 31 tun. Zosobňuje zcela novou dimenzi nakladačů a bude vystaven jako jeden z hlavních exponátů na veletrhu IBF 2008 v Brně ve dnech 22.–26. dubna 2008.

Designově i konstrukčně tento nakladač L586 vychází z osvědčené řady nakladačů Liebherr šesté generace a dále ji rozšiřuje. Je určen pro těžká nasazení v lomech, štěrkovnách a jiných průmyslových oborech, kde dokazuje svoje přednosti. Konstrukce pohonu umožňuje nakladači dosahovat stejných výsledků jak u jiných srovnatelných strojů, ale při výrazně nižší spotřebě paliva. Udávaná úspora pohonných hmot činí až 25 %.
Základ výkonové charakteristiky tvoří přeplňovaný šestiválcový vznětový motor Liebherr o objemu 10,52 l s chlazením stlačeného vzduchu, se systémem vstřikování čerpadlo – tryska.


Kolový nakladač L 586 2plus2

Motor dosahuje výkonu 250 KW/340 PS a maxima točivého momentu 1.590 Nm při 1 500 ot. min–1. Plní zároveň limity emisí výfukových plynů stupně IIIA/Tier III. Hydrostatický pojezd a pracovní hydrauliku pohánějí dvě hydraulická čerpadla o průtoku 410 l, namontovaná přímo na motoru. Toto konstrukční řešení (viz obrázky) je založeno na opačné koncepci umístění motoru výstupní hřídelí dozadu, naopak než u obdobných nakladačů jiných výrobců. Stroj nepotřebuje žádnou převodovku, umísťovanou obvykle před motor, doprostřed stroje. Tím je dosaženo posunu těžiště nakladače více dozadu a stroj není nutno vybavovat velkým protizávažím. Díky tomu dosahuje výrazně nižší provozní hmotnosti a nižší spotřeby pohonných hmot. Plynulá regulace přenosu točivého momentu na kola vede k nižšímu opotřebení pneumatik. Chladící jednotka je umístěna na zadní části mezi motorem a kabinou řidiče, hydrostatický pohon a proměnlivé otáčky ventilátoru jsou samozřejmostí.
Nakladač má rámovou konstrukci podvozku a hlavních nosných prvků, na něž se montuje motor, nápravy, výložník a ostatní části nakladače. Ty jsou vyrobeny z vysokopevnostních materiálů. Podvozek nakladače dosahuje velké světlé výšky, vzdálenost nápravy od povrchu země je 53 cm. Nakladač má přední pevnou a zadní výkyvnou nápravu se samosvornými diferenciály. Dokonce i za nejtvrdších provozních podmínek brzdí nakladače Liebherr hydrostaticky – pohonem pojezdu – hydromotory mají schopnost stroj jak zrychlovat tak brzdit.
Robustní výložník stroje je standardně dodáván s hydraulickými válci a muzikusem, vyrobenými z ocelolitiny pro maximální pevnost. Je vybaven Z kinematikou pro těžké nasazení. Hodnota překlopné výšky je 4.150 mm.

Pohon pojezdu Liebherr: Optimální rozložení hmotnosti podélně namontovaným vznětovým motorem – výstupní hřídel ukazuje dozadu. Regulační čerpadla na vznětovém motoru působí jako protizávaží a vytváří vysokou překlopnou sílu při nízké pohotovostní hmotnosti.

Kabina řidiče je velkoryse koncipována, ergonomicky i designově umožňuje strojníkovi dosahovat vysokých výkonů při výborném komfortu. Nejdůležitější ovládací prvky jsou soustředěny v ovládací páce, tu strojník ovládá levou rukou, pravá zůstává na volantu. Tím se dosahuje přesného a bezpečného provozu. Úroveň hluku v kabině dosahuje 69 dB (A) podle ISO 6396.
Servis a údržba stroje je usnadněna díky opačné poloze motoru, po otevření jednoho krytu jsou ze země přístupná hydraulická čerpadla a nádrž,uzavírací kohouty, vzduchový filtr i bateriový spínač, podobně jako chladiče provozních kapalin. Všechny důležité konstrukční prvky, jako motor, hydraulické válce a elektronika pocházejí z vlastního vývoje a výroby.
Tím je zaručena optimální kvalita výroby do všech detailů a garance vysoké míry výkonnosti a spolehlivosti. Výhradním dovozcem těchto stavebních strojů do České republiky je společnost Liebherr-Stavební Stroje CZ, zajišťující také kompletní servis.
Tato novinka ve výrobním programu Liebherr je již v nasazení, minulý týden byl předán první nakladač L 586 na Opavsku, další budou zákazníkům dodány během jara 2008.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (153x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (92x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
S novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálůS novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů (81x)
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výroby silniční techniky. Velká...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice