KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Nejnebezpečnější silnicí ČR je I7 ve středních Čechách

Nejnebezpečnější silnicí ČR je I7 ve středních Čechách

Publikováno: 8.12.2011, Aktualizováno: 14.12.2011 09:32
Rubrika: Bezpečnost

Nejnebezpečnějším silničním úsekem v České republice je silnice I7 u Makrotřas ve Středočeském kraji. Vyplývá to z projektu pojišťovny Allianz, která zmapovala 20 nejrizikovějších lokalit v ČR z hlediska bezpečnosti silničního provozu. Pojišťovna přitom vycházela ze statistických údajů policie o nehodovosti, počtech obětí a těžce raněných při nehodách na dálnicích a silnicích první třídy v letech 2008 až 2010. ČTK o tom informoval tiskový mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

 

Na silnici u Makotřas zahynuli ve sledovaném období dva lidé, šest se zranilo těžce a osm lehce. Všechny nehody se staly přes den, šest z nich na mokré či namrzlé silnici. Středočeský kraj se přitom umístil v nelichotivé statistice mezi 20 nejrizikovějšími místy hned čtyřikrát, třikrát pak kraj Plzeňský a Olomoucký.

"Přestože jde povšechně o velmi rozdílné oblasti i nehody, z celkových čísel je možné identifikovat několik obecnějších závěrů i specifik pro jednotlivá místa," uvedl člen správní rady pojišťovny Tomáš Vysoudil.

Podle něho se většina z nehod stala přes den na suché vozovce a karambol zavinil řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu. Alkohol se naopak podepsal opakovaně na vzniku nehody například na silnici I22 v Plzeňském kraji či I33 v Královehradeckém kraji.

Významným faktorem, který podle pojišťovny zvyšuje závažnost následků nehod, jsou nechráněné či špatně chráněné pevné překážky. Několik se jich objevuje například na silnici u Makotřas, kde se s pevnou překážkou střetlo pět vozů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (50x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
VIDEO: Nebezpečnou křižovatku na Ostravské ulici v Orlové řídí semafory (38x)
Bezpečnější a plynulejší provoz by měl začít od těchto dní na nebezpečné křižovatce na Ostravské ulici. Provoz tam nyní ...
Číslování přejezdů zachraňuje lidské životy (37x)
Právě uplynul rok od spuštění sytému číslování železničních přejezdů a přechodů, který zavedla Správa železniční dopravn...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice