KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Nákladní vozy Mercedes-Benz pro stavbu

Nákladní vozy Mercedes-Benz pro stavbu

Publikováno: 2.4.2019, Aktualizováno: 4.4.2019 10:01
Rubrika: Stavební stroje

Nákladní vozidla Mercedes-Benz jsou velmi oblíbená pro svou robustnost, spolehlivost, dlouhou životnost, vysokou užitnou hodnotu a širokou nabídku doprovodných služeb. To jsou hlavní důvody, proč Mercedes-Benz v roce 2018 obsadil již po sedmnácté v řadě první pozici v prodeji nákladních vozidel nad 6t celkové hmotnosti v České republice. Značka je zároveň za rok 2018 i evropským leadrem v prodeji nákladních vozidel. Podívejme se nyní na jednotlivé typové řady, které Mercedes-Benz nabízí.

Atego – osvědčený pomocník. Atego je typová řada podvozků od 7,5 do 16 tun celkové hmotnosti. Ve stavebnictví nachází Atego nejčastější použití jako valník, případně ještě doplněný hydraulickou rukou, velmi oblíbené jsou též nosiče kontejnerů a sklápěče. Díky lehké konstrukci uveze sklápěč Atego s celkovou hmotností 16 t okolo 8 t nákladu, což je obdobná hodnota, jaké dosahují velká nákladní vozidla s celkovou hmotností 18 t. Výhodou je tedy nižší hmotnost, díky tomu vyšší hospodárnost a v neposlední řadě i nižší cena.

Arocs – těžká třída. Pod typovým označením Arocs najdeme ucelenou řadu dvou-, tří- a čtyřnápravových vozidel pro nasazení na silnici, v terénu, na stavbách, nebo například i pro použití v komunálním sektoru jako vozy pro zpracování a svoz odpadů. Hlavními znaky třídy Arocs jsou síla, robustnost a hospodárnost. Konstrukce podvozku umožňuje použití vozidel i v těžkých provozních podmínkách a ve všech myslitelných aplikacích ve stavebním oboru. Vozy Arocs jsou oblíbené například jako silniční nebo terénní sklápěče s jedno- nebo třístrannými sklápěcími nástavbami, s nástavbami nosičů kontejnerů, nebo i jako tahače návěsů. Díky moderním hnacím agregátům, které se vyznačují špičkovou hospodárností, vysokou spolehlivostí a dlouhou životností, mají tato vozidla vysokou výkonnost při nízkých provozních nákladech. Poslední generace těžké řady nákladních automobilů Mercedes-Benz Actros a Arocs, představená na veletrhu IAA v Hannoveru v září 2018, přinesla výrazné inovace, které zatím jiný výrobce nákladních vozů nenabízí. Na trh přichází například systém MirrorCam, který nahrazuje běžná vnější zpětná zrcátka kamerami a displeji uvnitř vozidla. K dispozici jsou tři varianty kokpitu – od tradičního s běžnými palubními přístroji po dvě multimediální verze, kde běžné přístroje, spínače a ovladače nahrazují dva displeje LCD. První slouží k zobrazování informací o jízdě a umožňuje různé nastavení zobrazení. Druhý multifunkční displej umožňuje nejen ovládání různých funkcí vozidla, jako je například klimatizace nebo rádio, může obsahovat i vestavěnou speciální navigaci pro nákladní vozidla a v neposlední řadě umožňuje nahrávání aplikací podobně jako Smartphone. Využití této funkce otvírá nebývalé možnosti, protože například dodavatel nástavby může vytvořit aplikaci na ovládání nástavby a nahrát ji do palubního systému vozidla. Odpadne montáž ovládacích spínačů nebo řídících panelů speciálních nástaveb. Novinkou je dále asistent dopravního značení, vylepšený prediktivní tempomat PPC s možností jízdy i po členitých okresních silnicích nebo přes křižovatky a kruhové objezdy. Nabízí se i nová generace aktivního brzdového asistentu, která mimo jiné dokáže při rychlosti do 50 km/h spustit automatické plné brzdění při hrozící srážce s pohybujícím se nebo stojícím chodcem.

Těžká a nadrozměrná přeprava. Dvou-, tří- i čtyřnápravové tahače Actros nebo Arocs mohou být využity pro přepravu zemních strojů, stavebních dílců nebo konstrukcí. Výrobní program Mercedes-Benz nabízí široké možnosti uplatnění různých typů vozidel, která jsou specifikována pro vyšší hmotnost soupravy, a díky tomu mají kompletní hnací ústrojí vždy uzpůsobené požadovanému nasazení v soupravách od 80 až do 250 tun. Silné a odolné hnací ústrojí je vybaveno motorem s výkonem až 625 k, zesílenou převodovkou s automatizovaným řazením PowerShift třetí generace se speciálním programem pro těžký náklad a zesílenými nápravami. Specialitou v nabídce nákladních vozidel Mercedes-Benz je „Turbo-Retardér-Spojka“ s obchodním označením TRK, což je hydraulická spojka pro plynulý rozjezd bez opotřebení při vysokém zatížení. Zařízení TRK zajišťuje nejen dokonale přesné manévrování s nákladem až 250 t a plynulý rozjezd, ale i výkonné hydraulické brždění při sjíždění dlouhých klesání. V kombinaci s automatizovanou šestnáctistupňovou převodovkou a speciálním programem pro jízdu s těžkým nákladem jde o unikátní stroj, který si s těžkým nákladem poradí za všech okolností. Kromě technického vybavení pro těžkou přepravu jsou vozidla vybavena vysoce komfortními kabinami, které osádkám poskytují opravdové pohodlí při práci i odpočinku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Mercedes AtegoMercedes ArocsTěžká a nadrozměrná přeprava

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (76x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (75x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Návrh základních stavebních strojů pro zemní práceNávrh základních stavebních strojů pro zemní práce (72x)
Článek volně navazuje na odborný text s názvem „Návrh vhodných mechanismů ve stavebnictví“ publikovaný v minulém vydání ...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice