KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Nádražní budova v Břeclavi bude po opravě vypadat jako dříve

Nádražní budova v Břeclavi bude po opravě vypadat jako dříve

Publikováno: 13.3.2012
Rubrika: 2012

Průčelí nádražní budovy v Břeclavi projde rekonstrukcí. Po ní bude vypadat stejně jako na konci 19. století. Historii železnice v Břeclavi má připomínat více projektů, například menší železniční muzeum. ČTK o tom dnes informovala mluvčí břeclavské radnice Eliška Windová.

Na podobě nádražní budovy spolupracuje břeclavská radnice s Českými drahami (ČD), které rekonstrukci zajistí. Město přispěje studií a projektem průčelí od Karla Božka. "Dohodli jsme se s ČD, že v rámci poslední etapy rekonstrukce výpravní budovy přizpůsobí vzhled průčelí centrální části původní architektonické podobě z devatenáctého století," uvedl místostarosta Luboš Krátký.

S rekonstrukcí budovy by ČD měly začít letos na podzim a dokončená má být ve stejném termínu jako stavba přestupního terminálu integrované dopravy hned vedle nádraží. V Břeclavi v létě také začne druhá etapa přestavby železničního uzlu. Dělníci tu například zrekonstruují přes šest kilometrů železničního svršku, 67 výhybek s elektrickým ohřevem a vymění 22 kilometrů trakčního vedení. Předpokládaná cena před veřejnou soutěží je kolem miliardy korun.

Radnice chce do města dostat více projektů, které by připomněly historii železnice. Břeclav je podle místostarosty Krátkého první stanicí v českých zemích, kam přijel vlak. "Například bychom rádi do města dostali menší železniční muzeum, vláček, jednáme i o možnosti instalace makety lokomotivy Moravia, která přivezla zmíněný první vlak," řekl Krátký.

V rámci rekonstrukce železničního uzlu Břeclav už bylo v roce 2008 opraveno vlakové nádraží. Opravy zahrnující nástupiště a podchody tehdy trvaly asi tři čtvrtě roku a stály zhruba 300 milionů korun. Nyní by se tak mělo dostat na opravu budovy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice