KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

Publikováno: 3.10.2019
Rubrika: Aktuality

Huť Liberty Ostrava dodá letos pro výstavbu obchvatu Frýdku - Místku 150 tisíc tun vysokopecní strusky, tzv. struskového kameniva, které vzniká jako vedlejší produkt při výrobě surového železa. Vysokopecní struska, jejímž použitím se šetří přírodní kámen, patří mezi vysoce kvalitní materiály pro podkladové vrstvy pozemních komunikací. První automobily by měly na obchvat vyjet v únoru 2022.

„V minulosti získala vysokopecní struska neoprávněně špatnou pověst kvůli kauze zvlněné dálnice na Ostravsku a nesměla být nějakou dobu pro výstavbu pozemních komunikací využívána. Toto se našim odborníkům a expertům na strusky z VŠB-TUO podařilo vyvrátit, neboť problémem bylo použití jiných, nevhodných materiálů. Vysokopecní strusku se tak podařilo vrátit na přední místo certifikovaných výrobků pro výstavbu pozemních komunikací,“ vysvětluje Svatava Třaskošová, odpadový hospodář v Liberty Ostrava,   

Většina vedlejších produktů a odpadů vznikajících při výrobě oceli se dále využívá[1]. Vysokopecní struska vzniká při tavení železné rudy ve vysoké peci a ochlazením žhavé strusky na odvalech. Využívá se k výrobě cementu, skla a pro výstavbu pozemních komunikací, kdy má dokonce lepší vlastnosti než přírodní kámen, protože se lépe hutní. Využitím strusky místo přírodního kameniva se šetří neobnovitelné zdroje nerostných surovin, kterých v přírodě ubývá. Z těchto důvodů se vysokopecní struska běžně využívá pro výstavbu pozemních komunikací po celé Evropě.


[1] Např. ocelárenská struska, která vzniká jako vedlejší produkt při výrobě oceli. Protože obsahuje téměř 40 % železa, huť ji recykluje: vyseparuje železný obsah a používá jej zpět ve výrobě jako náhradu železné rudy a struskotvorných přísad. Zbylý materiál se pak používá například jako podsyp pro zámkovou dlažbu, obsypy inženýrských sítí a v zimních měsících k zajištění sjízdnosti silnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní struskyNa výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (43x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice