KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Na sympozium Mosty se sjelo 700 odborníků

Na sympozium Mosty se sjelo 700 odborníků

Publikováno: 10.6.2019
Rubrika: Zajímavosti

Více než 700 specialistů v oboru mostního stavitelství se sešlo na 24. ročníku Mezinárodního sympozia Mosty 2019 v Brně. Rekordní účast podpořilo i několik zástupců ze zahraničí a i díky tomu lze o této akci hovořit jako o jedné z největších mezinárodních akcí svého druhu v Evropě. Na programu sympozia, které se konalo ve dnech 25. a 26. dubna v prostorách Hotelu International Brno, bylo 70 přednášek ve 4 tematických okruzích. Sympozium tradičně pořádá společnost SEKURKON s. r. o. ve spolupráci s přípravných výborem, jehož členy jsou zástupci mostařské veřejnosti. Záštitu převzalo Ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa železniční dopravní cesty, s. o. a Asociace krajů ČR.

Účastníci sympozia získali například informace o financování dopravní infrastruktury v roce 2019, o aktuálním stavu přípravy staveb mostů ŘSD nebo plánovaných investicích do železniční infrastruktury. Velkou část setkání se diskutovalo o problematice stavu mostů nebo správy a údržby významných silničních mostů především z betonu a oceli. Obsáhlý byl i blok zahraničních hostů a realizací mostů českých firem v zahraničí a zkušenostech získaných v rámci těchto projektů. Hovořilo se tak například o příhradové lávce Dombäcksviken ve Švédsku nebo mostu přes Astfjord v Norsku, dvoukřídlém zvedacím mostu v Sobieszewie v Polsku, či o novém mostu přes Dunaj mezi městy Komárno a Komárom.

Mimo popisu desítek úspěšných případových studií z výstavby nových přemostění nebo rekonstrukcí z úst přítomných partnerů sympozia a dalších zúčastněných firem, nechyběly ani přednášky ryze akademické či vědecké. Příkladem mohou být informace o znovuvyužití existujících ocelových mostních konstrukcí z pohledu diagnostiky nebo o vlivu koroze na vlastnosti předpínací výztuže. Podnětná byla také přednáška o haváriích nazvaná: „Když zkolabuje jeřáb – přepočet Motsa Bridge v Izraeli“.

Generálním partnerem sympozia Mosty byla firma STRABAG a. s. Hlavními partnery letošního ročníku pak společnosti Allplan Česko s. r. o., BASF Stavební hmoty Česká republika s. r. o., Cirmon s. r. o., CONSTRUSOFT s. r. o., Česká asociace ocelových konstrukcí, EUROVIA CS, a. s., FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s., IDEA StatiCa s. r. o., Metrostav a. s., OHL ŽS, a. s., Pontex, spol. s r. o., PRAGOPROJEKT, a. s., SaM silnice a mosty a. s., SMP CZ, a. s., STAVBY OMO s. r. o., SUDOP PRAHA a. s. a VÍTKOVICE STEEL, a. s.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
24. ročník Mezinárodního sympozia Mosty 201924. ročník Mezinárodního sympozia Mosty 201924. ročník Mezinárodního sympozia Mosty 201924. ročník Mezinárodního sympozia Mosty 201924. ročník Mezinárodního sympozia Mosty 2019

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (72x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice