KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

Publikováno: 10.9.2019, Aktualizováno: 11.9.2019 15:10
Rubrika: Aktuality

Po technologicky náročném betonování nosné konstrukce mostu v Komenského ulici v Olomouci stavbaři ze SILNICE GROUP úspěšně pokračují přípravou betonážních říms (chodníků po stranách mostu). Navzdory technologické náročnosti předchozí fáze stavebních prací se daří dodržovat harmonogram a stavbaři stále předpokládají předání mostu ještě v prosinci letošního roku.

Stavba mostu v Komenského ulici v Olomouci je jednou z významných etap v projektu výstavby protipovodňových opatření. V tomto týdnu ještě navíc probíhala betonáž již osazeného dilatačního závěru, který umožňuje nosné konstrukci vodorovný pohyb bez poškození vozovky v předpolí mostu.

V současnosti pokročily také práce na silničních řešeních silnic II/448, které spočívají v rekonstrukci stávající vozovky. Osazujeme uliční vpusti, které budou připojeny na hlavní řad. Jedná se o náročné napojení, protože stoka se nachází v hloubce 4,5 m,“ přibližuje průběh výstavby Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Morava.

Most je již také předepnut uloženými lany. Přepnutí vneslo do konstrukce tlakové napětí, které pomáhá vyrovnat tzv. napětí tahová. Ta jsou výsledkem působení vlastní hmotnosti mostní konstrukce a také dílčího nahodilého zatížení. Rovněž koryto řeky dále od centra města dostává svou finální podobu. Na listopad letošního roku se dále plánuje pokládka asfaltových vrstev a odevzdání. Paralelně s pracemi na korytě probíhají i sadovnické úpravy mimo trasy cyklostezek.

Ke konci července byla úspěšně vybetonována nosná konstrukce mostu a šlo o jednu z technologicky nejobtížnějších fází celého stavebního procesu mostu. „Betonování mostovky lze skutečně považovat za jeden z milníků výstavby, šlo o technologicky i logisticky náročnou akci. Během 20 hodin betonovacích prací, které nutně musely probíhat bez přestávky, jsme použili na 1373 m3 betonu o vyšší pevnosti (C 40/50). K dnešnímu dni jsou rovněž vybetonovány i přechodové desky, které jsou osazeny na ložiskách příčníku nosné konstrukce,“ dodává Jakub Vlk.

V harmonogramu stavebních prací zbývá do konce letošního roku ještě realizace konstrukční vrstvy vozovek (v říjnu 2019) a také dokončení vodorovného a svislého značení společně se zprovozněním světelné signalizace obou křižovatek (listopad 2019). Poté bude možné stavbu zadavateli předat do předčasného užívání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (43x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice