Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky
Rubrika: Aktuality
Po technologicky náročném betonování nosné konstrukce mostu v Komenského ulici v Olomouci stavbaři ze SILNICE GROUP úspěšně pokračují přípravou betonážních říms (chodníků po stranách mostu). Navzdory technologické náročnosti předchozí fáze stavebních prací se daří dodržovat harmonogram a stavbaři stále předpokládají předání mostu ještě v prosinci letošního roku.
Stavba mostu v Komenského ulici v Olomouci je jednou z významných etap v projektu výstavby protipovodňových opatření. V tomto týdnu ještě navíc probíhala betonáž již osazeného dilatačního závěru, který umožňuje nosné konstrukci vodorovný pohyb bez poškození vozovky v předpolí mostu.
„V současnosti pokročily také práce na silničních řešeních silnic II/448, které spočívají v rekonstrukci stávající vozovky. Osazujeme uliční vpusti, které budou připojeny na hlavní řad. Jedná se o náročné napojení, protože stoka se nachází v hloubce 4,5 m,“ přibližuje průběh výstavby Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Morava.
Most je již také předepnut uloženými lany. Přepnutí vneslo do konstrukce tlakové napětí, které pomáhá vyrovnat tzv. napětí tahová. Ta jsou výsledkem působení vlastní hmotnosti mostní konstrukce a také dílčího nahodilého zatížení. Rovněž koryto řeky dále od centra města dostává svou finální podobu. Na listopad letošního roku se dále plánuje pokládka asfaltových vrstev a odevzdání. Paralelně s pracemi na korytě probíhají i sadovnické úpravy mimo trasy cyklostezek.
Ke konci července byla úspěšně vybetonována nosná konstrukce mostu a šlo o jednu z technologicky nejobtížnějších fází celého stavebního procesu mostu. „Betonování mostovky lze skutečně považovat za jeden z milníků výstavby, šlo o technologicky i logisticky náročnou akci. Během 20 hodin betonovacích prací, které nutně musely probíhat bez přestávky, jsme použili na 1373 m3 betonu o vyšší pevnosti (C 40/50). K dnešnímu dni jsou rovněž vybetonovány i přechodové desky, které jsou osazeny na ložiskách příčníku nosné konstrukce,“ dodává Jakub Vlk.
V harmonogramu stavebních prací zbývá do konce letošního roku ještě realizace konstrukční vrstvy vozovek (v říjnu 2019) a také dokončení vodorovného a svislého značení společně se zprovozněním světelné signalizace obou křižovatek (listopad 2019). Poté bude možné stavbu zadavateli předat do předčasného užívání.