KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na dopravní stavby půjde nejvíce peněz v historii

Na dopravní stavby půjde nejvíce peněz v historii

Publikováno: 6.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:31
Rubrika: Aktuality

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude v příštím roce disponovat nejvyšší částkou ve své historii. Jeho rozpočet, který nyní schválila Sněmovna, počítá celkem s 90 miliardami korun.

„Vzhledem k možnostem české ekonomiky jsme opravdu spokojeni. Je to velký skok z těch padesáti až šedesáti miliard korun, jež SFDI měl v předchozích letech,“ řekl Právu ředitel SFDI Gustáv Slamečka.

Pětačtyřicet miliard korun dostane SFDI ze státního rozpočtu, 26 miliard od Evropské unie z operačního programu Doprava, 10,6 miliardy činí úvěr, který si fond už dříve vzal od Evropské investiční banky (EIB), čtyři miliardy obdrží z jiných fondů EU a tři miliardy ze starých úvěrů od EIB.

„Zbytek z těch devadesáti miliard jsou peníze, které půjčujeme krajům na předfinancování staveb,“ upřesnil Slamečka. Poslanci schválili rozpočet i s pozměňovacím návrhem hospodářského výboru, který doporučil podpořit řadu investičních akcí. Například převést 15 miliónů korun na přípravu výstavby pražského silničního spojení mezi Suchdolem a Ruzyní.

Nejvíce peněz spolknou dálnice
V letech 2009 a 2010 by měl být základní rozpočet fondu dopravy stejný, tedy 45 miliard korun. Z fondů EU ale každoročně přiteče ještě o téměř deset miliard více než v roce 2008.

„Předpokládáme, že v příštích třech letech se na financování oprav, údržby a výstavby dálnic a rychlostních silnic vynaloží celkem 100,5 miliardy korun. Z finančního hlediska tedy nebude ohrožena žádná z prioritních akcí, jako je dostavba dálnice D 8 přes České středohoří, dálnice D 1 mezi Vyškovem, Lipníkem nad Bečvou a Ostravou, pražský silniční okruh, či dálnice D 11 a D 3,“ uvedl Slamečka.

Požadavky zelených posoudí komise
Otázkou ovšem je, jak seznam prioritních akcí ovlivní požadavky Strany zelených. Ta totiž požaduje přehodnotit územní rozhodnutí o průchodu dálnice D 3 Posázavím, i financování suchdolské části pražského okruhu, úseku Otrokovice–Rohatec rychlostní silnice R 55 a úseku Pohořelec–Mikulov na R 52. Jejich výstavbu přitom schválila vláda letos v září, když přijala harmonogram rozvoje dopravní infrastruktury na léta 2008 až 2013.

Na otázku Práva, co říká požadavkům zelených, odpověděl ministr dopravy Aleš Řebíček: „Jako koaliční partner na to samozřejmě mají právo. Zmíněné stavby posoudí expertní komise, která už vzniká. Budou v ní zástupci ČVUT, urbanisté i ekologové.“

Zdroj: novinky.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice