KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    MSV Metal Studénka - Vývoj výrobků a technologií v roce 2011 a 2012

MSV Metal Studénka - Vývoj výrobků a technologií v roce 2011 a 2012

Publikováno: 10.6.2013
Rubrika: PR

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. se v období let 2011 a 2012 zabývala výzkumem a vývojem ve třech samostatných oblastech. První oblastí bylo vylepšování technologií a postupů vedoucích k úspoře nákladů, zefektivnění současné výroby, převod některých externě zajišťovaných operací z kooperace zpět do společnosti a zvýšení kapacit u klíčových agregátů. Druhou oblastí byl vývoj nových výrobků, především v oblasti podsestav kolejových vozidel. Třetí oblastí byl pak vývoj technologií a nových výkovků.

1) V průběhu let 2011 a 2012 byly zaváděny nové technologie zaměřené na velkosériovou výrobu automobilových dílů a to především na robotizované lince s maxilisem LZK 4000. Bylo zavedeno mnoho nových výrobních postupů a kontrolních mechanismů. Na těchto nových projektech jsme si odzkoušeli, že jsme schopni vládnout i tuto technicky náročnou hromadnou výrobu výkovků pro náročný automobilový průmysl.

V oblasti technologií, vedoucích k úspoře nákladů, zvýšení produktivity práce a snížení fyzické námahy se pracovalo na projektech uvedených níže. Pro vývoj nových technologií se stejně jako v předchozích létech využívalo počítačové simulace kování. V roce 2011 jsme tuto službu ještě nakupovali u externích organizací, ale v roce 2012 jsme simulace prováděli již na vlastním software Forge 3D.

Mezi úspěšně řešené projekty patřily především tyto:

  • kování třmene šroubovky novou technologií na nové lince LZK 4000
  • kování dílu závěsnice na nové lince LZK 4000
  • vývoj technologie kování dílu Opasek na LZK 4000
  • optimalizace počtu kovacích operací díky počítačové simulace
  • průběžná optimalizace norem
  • převod dílčích operací opracování z kooperace do MSV

Průběžným sledováním ve výrobě, provedením technologických a konstrukčních změn výrobků došlo ke snížení vsádkových hmotností a tím k úspoře materiálových nákladů. V průběhu roku docházelo i k optimalizaci norem u stávající výroby.

2) V oblasti vývoje a certifikace nových výrobků z oblasti podsestav kolejových vozidel se pracovalo nebo pokračovalo na těchto projektech: 

  • Nový nárazník kategorie A v odlehčeném provedení. První varianta vyvinutá koncem roku 2011 umožnila snížit hmotnost o 7 kg, druhá varianta vyvinutá koncem roku 2012 pak o dalších 7 kg na konečných 110 kg.
  • Vývoj bude ukončen v roce 2013 výrobou vzorků a jejich odzkoušením v souladu s normou EN 15551.
  • Dělené táhlo pro táhlové ústrojí 1 000 kN. Nově vyvinutý výrobek byl v roce 2012 úspěšně odzkoušen v souladu s evropskou normou EN 15566. Počátkem roku 2013 bude provedeno jeho konečné schválení v souladu s vyhláškou TSI a výrobek bude zařazen do sériové výroby. Výrobek je chráněn průmyslovým vzorem v ČR a dalších 8 evropských zemích.
  • Byl nově vyvinut a v souladu s EN 15566 úspěšně odzkoušen táhlový hák 1 000 kN speciálního provedení pro lokomotivy.
  • Byly ukončeny statické a životnostní zkoušky v souladu s EN 15551 pro nárazníky kat. A s talířem 340 × 450 mm a 340 × 550 mm.
  • U vybraných evropských a mimoevropských železnic byly nově schváleny nárazníky, táhlová ústrojí, háky a šroubovky. Schválením výrobků byly vytvořeny nové obchodní příležitosti na těchto vyspělých trzích.

3) V oblasti vývoje a certifikace nových zápustkových výkovků se konstrukčně a technologicky v létech 2011 – 2012 připravilo do sériové výroby cca 42 nových zápustkových výkovků a výlisků a to jak z oblasti železniční dopravy, tak i z ostatních oblastí strojírenství, zemědělské techniky, brzdových systémů, důlní techniky a automobilového průmyslu.

Ve spolupráci s firmou ICPV Arad byl vyvinut, odzkoušen a úspěšně zaveden do výroby výkovek dílu Spojnice převodnic s označením CNX 32. Tento nový díly řeší problém styku stávající spojnice převodnic s rámem podvozku a osou dvojkolí. Je patentově chráněn u ICPV a MSV Metal Studénka za něj obdržela Výroční cenu ACRI za rok 2011.

V průběhu let 2011 a 2012 bylo v MSV zpracováno 738 nestandardních poptávek na nové díly. Z toho bylo realizováno cca 42 nových výkovků.

Kvalitní vývoj a konstrukce vyžaduje vedle kvalitního odborného a stabilizovaného lidského potenciálu také kvalitní výpočetní techniku. V roce 2011 a 2012 byl proveden upgrade systému CAD/CAM ve verzi Unigraphics NX8 a byl obměněn potřebný hardware.

V roce 2012 byl zakoupen kvalitní 3D simulační program Forge 3D, který umožnil pracovníkům technologie a konstrukce optimalizovat počty kovacích operací a to nejen u nových výrob, ale zpětně i u starší, opakované výroby.

S investicemi do výzkumu a vývoje se uvažuje i v dalších létech. Jedná se především o investice do software pro řízení projektů, předvýrobních etap, změnové služby a technologických procesů.

AUDITY A CERTIFIKACE
V období let 2011 – 2012 byly úspěšně získány nebo obnoveny všechny systémové a výrobkové certifikáty, u kterých končila jejich platnost. Byly to především certifikáty ČSN ISO 9001:2008, Deutsche Bahn AG – Q1, audit TSI pro táhlová ústrojí, svařovací audity TUV Nord a GSI Berlín dle EN 15085, EN 3834-2, V95/5, audit TUV Nord pro tlakové výlisky a výkovky AD W0:2000.

V roce 2013 plánuje naše společnost získat certifikaci podle normy ISO TS 16 949, která je podmínkou dodávek výkovků pro náročný automobilový trh.

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. absolvovala i řadu zákaznických auditů. Mezi nejvýznamnější patří audity těchto firem a společností: ZS CARGO, ČD , FEBE + SPINEA, SNCF, MAV, Bombardier Görlitz, JOSTWERKE, Westfalia, ETS, PSL, DB AG – přejímky výrobků Bureau Veritas pro DB, ÖBB atd.

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. investuje do vývoje a výzkumu mnoho finančních prostředků a lidských sil. Jsme si vědomi, že bez vlastního výzkumu a vývoje, bez nových výrobků, technologií a nápadů nebudeme schopni konkurovat na náročném evropském i mimoevropském trhu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Náboj D159 ATáhlové ústrojí 1 000 kN Miner St-9-2Nárazník kat. A pro nákladní žel. vozy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (45x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Znáte BMS – Bridge Management System? (42x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
Obrubníkové mostní odvodnění v praxiObrubníkové mostní odvodnění v praxi (37x)
V posledních letech proběhlo několik úspěšných realizací odvodnění mostní vozovky pomocí obrubníkových mostních odvodňov...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice