KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    MSV Metal Studénka - Vývoj výrobků a technologií v roce 2011 a 2012

MSV Metal Studénka - Vývoj výrobků a technologií v roce 2011 a 2012

Publikováno: 10.6.2013
Rubrika: PR

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. se v období let 2011 a 2012 zabývala výzkumem a vývojem ve třech samostatných oblastech. První oblastí bylo vylepšování technologií a postupů vedoucích k úspoře nákladů, zefektivnění současné výroby, převod některých externě zajišťovaných operací z kooperace zpět do společnosti a zvýšení kapacit u klíčových agregátů. Druhou oblastí byl vývoj nových výrobků, především v oblasti podsestav kolejových vozidel. Třetí oblastí byl pak vývoj technologií a nových výkovků.

1) V průběhu let 2011 a 2012 byly zaváděny nové technologie zaměřené na velkosériovou výrobu automobilových dílů a to především na robotizované lince s maxilisem LZK 4000. Bylo zavedeno mnoho nových výrobních postupů a kontrolních mechanismů. Na těchto nových projektech jsme si odzkoušeli, že jsme schopni vládnout i tuto technicky náročnou hromadnou výrobu výkovků pro náročný automobilový průmysl.

V oblasti technologií, vedoucích k úspoře nákladů, zvýšení produktivity práce a snížení fyzické námahy se pracovalo na projektech uvedených níže. Pro vývoj nových technologií se stejně jako v předchozích létech využívalo počítačové simulace kování. V roce 2011 jsme tuto službu ještě nakupovali u externích organizací, ale v roce 2012 jsme simulace prováděli již na vlastním software Forge 3D.

Mezi úspěšně řešené projekty patřily především tyto:

  • kování třmene šroubovky novou technologií na nové lince LZK 4000
  • kování dílu závěsnice na nové lince LZK 4000
  • vývoj technologie kování dílu Opasek na LZK 4000
  • optimalizace počtu kovacích operací díky počítačové simulace
  • průběžná optimalizace norem
  • převod dílčích operací opracování z kooperace do MSV

Průběžným sledováním ve výrobě, provedením technologických a konstrukčních změn výrobků došlo ke snížení vsádkových hmotností a tím k úspoře materiálových nákladů. V průběhu roku docházelo i k optimalizaci norem u stávající výroby.

2) V oblasti vývoje a certifikace nových výrobků z oblasti podsestav kolejových vozidel se pracovalo nebo pokračovalo na těchto projektech: 

  • Nový nárazník kategorie A v odlehčeném provedení. První varianta vyvinutá koncem roku 2011 umožnila snížit hmotnost o 7 kg, druhá varianta vyvinutá koncem roku 2012 pak o dalších 7 kg na konečných 110 kg.
  • Vývoj bude ukončen v roce 2013 výrobou vzorků a jejich odzkoušením v souladu s normou EN 15551.
  • Dělené táhlo pro táhlové ústrojí 1 000 kN. Nově vyvinutý výrobek byl v roce 2012 úspěšně odzkoušen v souladu s evropskou normou EN 15566. Počátkem roku 2013 bude provedeno jeho konečné schválení v souladu s vyhláškou TSI a výrobek bude zařazen do sériové výroby. Výrobek je chráněn průmyslovým vzorem v ČR a dalších 8 evropských zemích.
  • Byl nově vyvinut a v souladu s EN 15566 úspěšně odzkoušen táhlový hák 1 000 kN speciálního provedení pro lokomotivy.
  • Byly ukončeny statické a životnostní zkoušky v souladu s EN 15551 pro nárazníky kat. A s talířem 340 × 450 mm a 340 × 550 mm.
  • U vybraných evropských a mimoevropských železnic byly nově schváleny nárazníky, táhlová ústrojí, háky a šroubovky. Schválením výrobků byly vytvořeny nové obchodní příležitosti na těchto vyspělých trzích.

3) V oblasti vývoje a certifikace nových zápustkových výkovků se konstrukčně a technologicky v létech 2011 – 2012 připravilo do sériové výroby cca 42 nových zápustkových výkovků a výlisků a to jak z oblasti železniční dopravy, tak i z ostatních oblastí strojírenství, zemědělské techniky, brzdových systémů, důlní techniky a automobilového průmyslu.

Ve spolupráci s firmou ICPV Arad byl vyvinut, odzkoušen a úspěšně zaveden do výroby výkovek dílu Spojnice převodnic s označením CNX 32. Tento nový díly řeší problém styku stávající spojnice převodnic s rámem podvozku a osou dvojkolí. Je patentově chráněn u ICPV a MSV Metal Studénka za něj obdržela Výroční cenu ACRI za rok 2011.

V průběhu let 2011 a 2012 bylo v MSV zpracováno 738 nestandardních poptávek na nové díly. Z toho bylo realizováno cca 42 nových výkovků.

Kvalitní vývoj a konstrukce vyžaduje vedle kvalitního odborného a stabilizovaného lidského potenciálu také kvalitní výpočetní techniku. V roce 2011 a 2012 byl proveden upgrade systému CAD/CAM ve verzi Unigraphics NX8 a byl obměněn potřebný hardware.

V roce 2012 byl zakoupen kvalitní 3D simulační program Forge 3D, který umožnil pracovníkům technologie a konstrukce optimalizovat počty kovacích operací a to nejen u nových výrob, ale zpětně i u starší, opakované výroby.

S investicemi do výzkumu a vývoje se uvažuje i v dalších létech. Jedná se především o investice do software pro řízení projektů, předvýrobních etap, změnové služby a technologických procesů.

AUDITY A CERTIFIKACE
V období let 2011 – 2012 byly úspěšně získány nebo obnoveny všechny systémové a výrobkové certifikáty, u kterých končila jejich platnost. Byly to především certifikáty ČSN ISO 9001:2008, Deutsche Bahn AG – Q1, audit TSI pro táhlová ústrojí, svařovací audity TUV Nord a GSI Berlín dle EN 15085, EN 3834-2, V95/5, audit TUV Nord pro tlakové výlisky a výkovky AD W0:2000.

V roce 2013 plánuje naše společnost získat certifikaci podle normy ISO TS 16 949, která je podmínkou dodávek výkovků pro náročný automobilový trh.

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. absolvovala i řadu zákaznických auditů. Mezi nejvýznamnější patří audity těchto firem a společností: ZS CARGO, ČD , FEBE + SPINEA, SNCF, MAV, Bombardier Görlitz, JOSTWERKE, Westfalia, ETS, PSL, DB AG – přejímky výrobků Bureau Veritas pro DB, ÖBB atd.

Společnost MSV Metal Studénka, a. s. investuje do vývoje a výzkumu mnoho finančních prostředků a lidských sil. Jsme si vědomi, že bez vlastního výzkumu a vývoje, bez nových výrobků, technologií a nápadů nebudeme schopni konkurovat na náročném evropském i mimoevropském trhu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Náboj D159 ATáhlové ústrojí 1 000 kN Miner St-9-2Nárazník kat. A pro nákladní žel. vozy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Znáte BMS – Bridge Management System? (156x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (50x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (35x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice