KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Motor Volvo D16 s výkonem 700 koní – srdce nejsilnějšího nákladního vozu na světě

Motor Volvo D16 s výkonem 700 koní – srdce nejsilnějšího nákladního vozu na světě

Publikováno: 7.1.2009
Rubrika: Doprava, Aktuality

Již dříve byl silný, teď je však nejsilnější. Seznamte se s motorem Volvo D16G, srdcem nového vozu Volvo FH16.

Nejnovější 16litrový motor Volvo s výkonem 700 koní a točivým momentem 3150 Nm zakládá nový standard v odvětví nákladních vozů. Poprvé v historii je na trh uveden sériově vyráběný nákladní vůz s takto výkonným motorem určený pro ty nejtěžší a nejnáročnější dopravní zakázky. Motor Volvo D16G se také dodává ve výkonových verzích 600 a 540 koní.

40 koní navíc, o 40 procent nižší emise
Nový motor byl vyvinut na základě předchozího motoru Volvo D16 s výkonem 660 koní. Kromě 40 koní navíc a vyššího točivého momentu se nový motor vyznačuje čistšími výfukovými plyny. Jeho emise oxidů dusíku jsou o 40 procent nižší než u předchozího motoru. Nový 16litrový motor splňuje požadavky nové evropské emisní normy Euro 5, která vstoupí v platnost 1. října 2009.

Optimální spalování pro vyšší efektivitu
Navzdory vyššímu výkonu zůstává spotřeba pohonných hmot na stejné úrovni jako u předchozí generace motorů. Prostřednictvím řady různých opatření, například nové konstrukce pístů, dosáhli inženýři společnosti Volvo optimálního procesu spalování a zajistili tak vysoký výkon motoru v kombinaci s efektivním využitím pohonných hmot, nízkými emisemi a dlouhou životností. Díky maximálnímu výkonu a točivému momentu je rozsah otáček motoru větší než dříve, takže se motor vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi. Motor je také vybaven novým olejovým termostatem, který má rovněž příznivý vliv na spotřebu pohonných hmot.

Tišší volnoběh
Hladina hluku při provozu na volnoběh se snížila o 2 dB(A). V kombinaci s předvstřikem, tedy vstříknutím malého množství paliva do válce, je zaručen výsledek v podobě plynulejší spalovací sekvence a výrazného snížení hlučnosti.

Efektivní čištění výfukových plynů
Další důležitou změnou u dvou nejvýkonnějších variant motoru je nový a výkonnější systém pro dočišťování výfukových plynů. Systém si dokáže poradit s větším průtokem výfukových plynů, takže dochází ke snížení protitlaku a omezení energetických ztrát. Vyšší kapacita systému také zaručuje účinnější čištění. Stejně jako dříve je použit systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction), který se efektivně vypořádá se škodlivými emisemi.

EPG nebo VEB+
Motor Volvo D16G je standardně vybaven novou, elektronicky ovládanou výfukovou brzdou EPG s výkonem 230 kW. Elektronické ovládání umožňuje snížit počet pohyblivých součástí, takže přináší jednodušší provoz, vyšší spolehlivost a nižší hmotnost. Je také možné použít motorovou brzdu VEB+ (Volvo Engine Brake) s brzdným výkonem 425 kW.

Fakta o motoru Volvo D16G splňujícím normu Euro 5

  • 16litrový vznětový šestiválcový motor s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu
  • výkon: 700 koní, 600 koní nebo 540 koní
  • točivý moment: 3150 Nm, 2.800 Nm nebo 2.650 Nm
  • pomocná brzda: EPG s výkonem 230 kW při 2.200 min-1 nebo VEB+ s výkonem 425 kW při 2.200 min-1
  • dočišťování výfukových plynů: selektivní katalytická redukce SCR
  • interval výměny oleje: každých 100.000 km nebo jednou ročně
  • pomocný pohon (volitelný): 1.000 Nm v klidu, 650 Nm za jízdy
  • k dispozici s otevřeným nebo uzavřených odvětráváním klikové skříně
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Motor Volvo D16G

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (125x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (101x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (95x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice