KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Most Generála Pattona v Plzni odvodněn obrubníkovým mostním systémem

Most Generála Pattona v Plzni odvodněn obrubníkovým mostním systémem

Publikováno: 11.4.2018
Rubrika: PR

Most Generála Pattona v Plzni z roku 1972 je rekonstruován již od března loňského roku. Jednou ze součástí stavebních prací je i nové řešení odvodnění. Byl zvolen systém liniového odvodnění, které využívá obrubníkové mostní odvodnění MEA Deck. Mostní konstrukce má omezenou hloubku, současně vedle sebe fungují jak silnice, tak chodník. Je nutné v užším prostoru rychle svést vodu z povrchu vozovky a zároveň zabezpečit, aby chodci nebyli ostřikování vodou z louží. Obrubníkové mělké odvodňovací systémy takto dokážou zajistit bezpečný provoz.

K zajištění konstantního odvedení vody při minimálním spádu je navrženo a realizováno odvodnění vozovky obrubníkovými mostními žlaby. První etapa byla již realizována a druhá část vozovky se bude instalovat v polovině roku 2018. Mostní obrubníkové elementy jsou navrhovány v různých šířkách a výškách podle skladby vozovky, podle šířky povodí a podle sklonu. Na první etapu v délce 204 metrů byl minimální spád proměnlivý a navržené prvky jsou široké 330 mm se započítáním nejnepříznivější varianty. Druhá etapa o stejné délce bude vybavena žlaby šířky 220 mm, protože spádové podmínky jsou příznivější. Možností optimalizace prvků se podařilo nalézt ekonomicky nejvýhodnější variantu pro odvodnění obou vozovek mostu.

Více o obrubníkovém mostním odvodnění MEA Deck na www.mea-odvodneni.cz/ronn-deck/sortiment/136.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v PlzniObrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v PlzniObrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v Plzni

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (38x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...
Znáte BMS – Bridge Management System? (35x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (35x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice