KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Most Generála Pattona v Plzni odvodněn obrubníkovým mostním systémem

Most Generála Pattona v Plzni odvodněn obrubníkovým mostním systémem

Publikováno: 11.4.2018
Rubrika: PR

Most Generála Pattona v Plzni z roku 1972 je rekonstruován již od března loňského roku. Jednou ze součástí stavebních prací je i nové řešení odvodnění. Byl zvolen systém liniového odvodnění, které využívá obrubníkové mostní odvodnění MEA Deck. Mostní konstrukce má omezenou hloubku, současně vedle sebe fungují jak silnice, tak chodník. Je nutné v užším prostoru rychle svést vodu z povrchu vozovky a zároveň zabezpečit, aby chodci nebyli ostřikování vodou z louží. Obrubníkové mělké odvodňovací systémy takto dokážou zajistit bezpečný provoz.

K zajištění konstantního odvedení vody při minimálním spádu je navrženo a realizováno odvodnění vozovky obrubníkovými mostními žlaby. První etapa byla již realizována a druhá část vozovky se bude instalovat v polovině roku 2018. Mostní obrubníkové elementy jsou navrhovány v různých šířkách a výškách podle skladby vozovky, podle šířky povodí a podle sklonu. Na první etapu v délce 204 metrů byl minimální spád proměnlivý a navržené prvky jsou široké 330 mm se započítáním nejnepříznivější varianty. Druhá etapa o stejné délce bude vybavena žlaby šířky 220 mm, protože spádové podmínky jsou příznivější. Možností optimalizace prvků se podařilo nalézt ekonomicky nejvýhodnější variantu pro odvodnění obou vozovek mostu.

Více o obrubníkovém mostním odvodnění MEA Deck na www.mea-odvodneni.cz/ronn-deck/sortiment/136.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v PlzniObrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v PlzniObrubníkové odvodnění MEA Deck mostu Generála Pattona v Plzni

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Znáte BMS – Bridge Management System? (54x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (53x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (35x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice