KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Moravské mosty zabodovaly v odborné soutěži

Moravské mosty zabodovaly v odborné soutěži

Publikováno: 24.4.2009
Rubrika: 2009

Řadou odborných cen ověnčený zavěšený most přes Odru a Antošovické jezero a unikátní lávka přes Svratku v Brně získaly významné ocenění Mostní dílo roku 2007. Projekty tento titul získaly v rámci pravidelného mezinárodního symposia Mosty 2009 při stavebním veletrhu IBF, které vyhlašuje nejlepší mostní stavby realizované dva roky nazpět. Oba mosty postavila společnost Skanska DS.

„Mostní díla jsou královskou disciplínou stavařiny a osobně je vnímám jako výkladní skříň stavební firmy. Lze z nich vyčíst, jaké moderní technologie má firma k dispozici, jak si dokáže poradit s nároky terénu a s jakým citem umí stavbu sladit s jejím okolím. Jsem rád, že Skanska DS opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ okomentoval zprávu o udělení cen generální ředitel Skanska DS Michal Reiter.

Přes půl kilometru dlouhé přemostění Odry a Antošovického jezera je součástí 4,2 kilometru dlouhého úseku dálnice D47 mezi Hrušovem a Bohumínem. Po stavební stránce představuje na evropské poměry ojedinělý projekt – je zavěšený na více než dvou tisícovkách nosných lan, která jsou ukotvena na jediném 48 metrů vysokém pylonu. Most je navržen tak, aby žádný z mostních pilířů nezasahoval do říčního koryta. Při konstrukci mostu byla použita technologie horní výsuvné skruže. Zcela unikátní nasazení dvou těchto skruží umožnilo současně stavbu obou samostatných souběžných částí přemostění. Stavba je již držitelem titulu Stavba roku 2008 a Dopravní stavba roku 2008.

Brněnská lávka přes Svratku spojuje autobusové a vlakové nádrží s komplexem administrativních budov Spielberg Office Center. Lávku širokou 3 metry tvoří dva betonové prefabrikované oblouky v délce téměř 20,5 metru a o hmotnosti 36,5 tuny. Návrh takové konstrukce vznikl s ohledem na co nejvyšší funkčnost i estetická kritéria. Obě strany lávky se osadilo zábradlím z luxusního týkového dřeva. Lávka již loni získala mezinárodní ocenění Footbridge Awards 2008.

Základní údaje:

Most přes Odru a Antošovické jezero
Název projektu: Dálnice D47091/2 Hrušov – Bohumín (159,6 - 163,8 km)
Lokalita: Moravskoslezský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant: Stráský, Hustý a partneři s.r.o.
Zhotovitel: Skanska DS a.s.
Instalace závěsných lan: VSL Systémy (CZ) s.r.o.
Doba výstavby: listopad 2004 - listopad 2007
Délka nosné konstrukce: 592,70 m
Šířka zavěšené části: 30,6 m
Konstrukční výška: 2,2 m
Výška pylonu: 48 m

Lávka přes Svratku
Název projektu: Lávka přes řeku Svratku
Lokalita: Brno, Heršpická ulice
Investor: Immorent Brno Heršpická s.r.o.
Projektant: Stráský, Hustý a partneři s.r.o.
Zhotovitel: Skanska DS a.s.
Dodavatel betonových prefabrikovaných oblouků: Skanska Prefa a.s.
Doba výstavby: duben – září 2007

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Most přes Odru a Antošovické jezeroLávka přes Svratku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Platnost dálničních známek (32x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Stavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jménoStavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jméno (32x)
Uplynulý rok byl pro Skupinu SSŽ úspěšný. Dosáhla konsolidovaného obratu 23 miliard korun. Hospodářský výsledek po zdaně...
VIDEO: Přivaděč D1 ulehčí dopravě v Ostravě (31x)
Včerejší nejdůležitější událostí pro obyvatele Ostravy i celého kraje bylo bezesporu otevření dálnice D47, nyní už D1. B...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice