Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora, stavební objekty SO 65-20-01 a SO 65-20-03
Rubrika: Železniční infrastruktura
Společnost VÍTKOVICE POWER ENGINEERING a. s. (VPE) dodává ocelovou konstrukci pro SO 65-20-01 a SO 65-20-03 – železniční estakádu v rámci IV. železničního tranzitního koridoru. Expedice prvních kusů ocelové konstrukce byla zahájena v březnu 2014 a skončila v září téhož roku. Montáž obou objektů byla dokončena v říjnu 2014 s tím, že dokončení sjednocujícího nátěru estakády bude hotovo v květnu 2015.
Délka nosných ocelových konstrukcí objektu SO 65-20-01 (Langerův trám) je 124,5 m, a navazující objekt SO 65-20-03 (estakáda) je dlouhá 444 m.
Nosná ocelová konstrukce SO 65-20-01 je trám ztužený obloukem (Langerův nosník), s dolní ortotropní mostovkou s kolejovým ložem a SO 65-20-03 je dvoukolejná spřažená ocelobetonová komorová konstrukce s průběžným kolejovým ložem.
Jednotlivé pole estakády byly rozděleny na 9 montážních segmentů, které se ustavily do definitívní polohy na pižmo a byly zavařeny. Montáž Langerova trámu byla původně navržena výsuvem, ale tento postup byl nahrazen postupnou montáží přímo do otvoru.
Celková hmotnost ocelových konstrukcí činí 3 337 tun.