KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Ministr: Dokončení silnice do Hrádku nad Nisou brání restituentka

Ministr: Dokončení silnice do Hrádku nad Nisou brání restituentka

Publikováno: 3.2.2012, Aktualizováno: 13.2.2012 09:44
Rubrika: 2012

Dokončení nové silnice z Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou na Liberecku komplikují výkupy pozemků. Dostavbu zhruba kilometrového úseku od nového mostu ve Václavicích k obchvatu Hrádku brání restituentka, která se nechce vzdát pozemků, řekl dnes novinářům ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) při návštěvě v Libereckém kraji. Jedná se proto o jejich vyvlastnění, není ale jisté, zda se silnici podaří ještě letos dokončit.

Podle původních plánů měla být silnice hotova už loni v říjnu. Dokončení komunikace patří k prioritám ředitelství silnic a dálnic. "Na stavbu je letos vyčleněno půl miliardy korun, 100.000 z národních zdrojů a 400.000 z evropských fondů," řekl ministr. Pokud by z nějakých důvodů nemohla stavba pokračovat, peníze podle něj v Libereckém kraji zůstanou a ŘSD je použije na stavbu další části obchvatu České Lípy.

Stavba komunikace, která má zrychlit a zkrátit cestu ke státní hranici s Polskem a do Německa, začala v květnu 2009. Na dokončení dvoumiliardového projektu čekají hlavně obyvatelé Hrádku a Bílého Kostela. "Pro Hrádek bude nový úsek zlepšením a zrychlením dopravního napojení na Liberec," řekl hrádecký starosta Martin Půta. V Bílém Kostele zase pomůže zklidnit dopravu. Důležitá je silnice hlavně pro nákladní dopravu, na trase přibývá podle Půty kamionů a ty mají v serpentinách nad Bílým Kostelem často problémy. "Hlavně v zimě tam přibývá nehod," dodal hrádecký starosta.

Silnice je součástí komunikace, která má v budoucnu region napojit na německou dálnici A4 a zrychlit cestu z Německa přes Polsko směrem do Česka a dál k jihu. Přeložka silnice I/35 je posledním úsekem na české straně a bude dlouhá zhruba 7,6 kilometru. "Úsek je stavěn jako dvoupruhový s rezervou na čtyřpruh a i mostní objekty budou už připraveny na případné zkapacitnění," řekl při zahájení stavby ČTK ředitel libereckého ŘSD Josef Jeníček.

Starostové příhraničních oblastí Německa, Česka i Polska usilují o lepší silniční spojení už od 90. let minulého století. Pro Liberecký kraj je propojení důležité, protože umožní rychlejší dopravu, pomůže rozvoji regionu i turistiky. Prioritou je ale projekt zejména pro německou stranu, i proto silnici v Polsku z velké části financuje. Celý tah by měl být hotov v roce 2013, až bude dokončen hraniční most mezi Polskem a Německem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (23x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (19x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice