Ministerstvo dopravy má plán, jak dosáhnout nižších nákladů na provoz mýta
Rubrika: Ekonomika
Ministerstvo dopravy, které po firmě Kapsch žádá 20procentní snížení nákladů na provoz mýtného, už má podle serveru Euro plán, jak toho dosáhnout. Podle vysoce důvěryhodného zdroje z ministerstva je plán založen na úpravě rozsahu stávající smlouvy, kterou má ministerstvo s rakouskou firmou uzavřenu, napsal server.
Smlouvu vypovědět nelze, ale ve čtvrtletních periodách je možné upravovat rozsah objednaných a tedy dodávaných služeb. Právě proto chce ministerstvo po firmě detailní rozbor jednotlivých subdodavatelských služeb, které s provozem mýta souvisejí, včetně provize, již si nechává sám Kapsch. "Ministerstvo tyto služby postupně vypoví a bude jednotlivé položky tendrovat na trhu, aby zjistilo reálné ceny," cituje Euro.cz svůj zdroj.
V loňském roce si společnost Kapsch za provozování kamionového mýtného a takzvanou dodávku mýta, do které patří cena stavby mýtných bran a vybavení vozů celní správy potřebnou technikou, účtovala zhruba jednu a půl miliardy korun. Státu tak po odečtení této položky z vybraného mýtného zbylo necelých pět miliard korun. Podle informací euro.cz si Kapsch jen za provozování call centra účtuje 166 milionů korun včetně DPH, PR služby vyjdou na 31 milionů ročně. Právě na podobné položky chce ministerstvo zkusit vypsat nové soutěže, aby na nich ušetřilo, napsal server.
Mýtné platí v Česku kamiony s hmotností od 12 tun od roku 2007 a v loňském roce na něm stát vybral rekordních 6,6 miliardy korun. Od loňského února se povinnost platit mýtné vztahuje i na nákladní auta od 3,5 tuny a od letošního roku mýtné podražilo o 25 procent na průměrnou částku pěti korun na kilometr.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.