KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Mezinárodní sympozium Ocelové mosty 2006 mělo výbornou úroveň

Mezinárodní sympozium Ocelové mosty 2006 mělo výbornou úroveň

Publikováno: 7.6.2006, Aktualizováno: 22.3.2010 00:20
Rubrika: Aktuality

Více než 160 specialistů na ocelové mostní konstrukce, z toho velká část ze zahraničí, přijelo na přelomu května a června do Prahy. Na půdě stavební fakulty ČVUT se totiž od 31. května do 2. června konalo Mezinárodní sympozium Ocelové mosty Praha 2006. Akce je pořádána jednou za dva roky ve vybrané evropské zemi.

Sympozium v Praze se konalo pod záštitou ministra průmyslu a obchodu ČR. Akci pořádala Česká asociace ocelových konstrukcí (ČAOK), České vysoké učení technické v Praze (ČVUT), katedra ocelových a dřevěných konstrukcí a European convention for constructional steelwork (ECCS). Přednášky byly rozděleny do pěti půldenních sekcí - Estetika a architektura, Výroba a konstrukce, Hospodárné ocelové mosty, Trvanlivost a rekonstrukce a Významné mosty. Další zajímavé přednášky byly prezentovány formou posterů.


Akce byla významnou možností setkání a odborných diskuzí

„Mnoho z přednesených příspěvků jednoznačně poukazuje na ocelové mosty jako na ekonomicky a esteticky vhodnou alternativu betonových mostů. Ocel má ve světovém mostním stavitelství významné místo, toto se zde jednoznačně potvrdilo. Sympozium určitě pomůže dalšímu rozvoji oboru ocelových konstrukcí v ČR,“ řekl Tomáš Měřínský, tajemník ČAOK. Dále poznamenal, že akce měla světovou úroveň, a to nejen po stránce odborné náplně. „Chtěl bych poděkovat i sponzorům z firem Ferona a Vítkovice Steel, kteří velkou měrou přispěli k uskutečnění takto prestižní akce na půdě České republiky,“ dodal tajemník.


Na programu sympozia byly desítky zajímavých přednášek

Falko Schröter, předseda mostní sekce ECCS, k sympoziu poznamenal: „Ocel hrála v historii člověka nezastupitelnou roli a je tomu tak i dále. Stejně tak i ocelové mosty hrají důležitou roli ve stavitelství. Zástupce ECCS připomněl, že ocelové mosty mají i přes vzrůstající tlaky konkurenčních materiálů své nesporné výhody, především z hlediska ekonomiky výstavby a vztahu k životnímu prostředí. „Ocelové mosty jsou navíc krásné,“ řekl s tím, že jej sympozium v Praze v žádném směru nezklamalo a přispělo k obohacení znalostí nejen českých, ale i zahraničních mostních specialistů. „Děkuji všem za skvělou organizaci,“ dodal na závěr.


Sympozia v Praze se zúčastnilo více než 160 specialistů na mostní konstrukce

„Myslím si, že se nám podařilo navázat na tradici předchozích sympozií ECCS, které se konaly v Londýně, Paříži, Rotterdamu, Lipsku a Barceloně. Sympozium poskytlo fórum pro výměnu nejnovějších poznatků a zkušeností s ocelovými mosty všem zúčastněným odborníkům. Pozornost byla věnována ekonomickým mostům, jejich údržbě a opravám, ale i největším světovým mostům, které jsou ve výstavbě,“ řekl Jiří Studnička z katedry ocelových a dřevěných konstrukcí Stavební fakulty ČVUT v Praze. „Myslím si, že výběr řečníků byl excelentní, všichni pozvaní se dostavili a seznámili kolegy s novinkami v oboru. Věřím, že účastníci sympozia odjížděli velmi spokojeni a závěrečná exkurze na dálniční hraniční most na D8 mezi ČR a Německem a Mariánský most jen podepřela jejich dojem o technické zdatnosti českých mostařů,“ dodal Jiří Studnička.

Výkonný ředitel ČAOK Pavel Juchelka taktéž hodnotí akci kladně. „Sledoval jsem reakce špičkových českých projektantů mostů. Byli nadšeni nejen z prezentovaných příspěvků, které představovaly ocelové mostní konstrukce v tom nejlepším světle, ale taktéž z přednesu jednotlivých zahraničních účastníků. Ti své přednášky pojali i jako představení praktických zkušeností, které získali při jednotlivých realizacích. Nebáli se otevřeně hovořit o chybách a řešeních. Věřím, že akce byla velmi poučná,“ řekl.


V rámci slavnostní večeře v paláci Žofín připili na zdar sympózia Falko Schröter (předseda mostní sekce ECCS) a Jiří Studnička z ČVUT

Mediálními partnery sympozia byly stavební časopisy – anglický Bridge a tuzemské KONSTRUKCE. Další ročník Steel Bridges se bude konat v červnu 2008 v Guimaresi (Portugalsko). S jednotlivými články budeme své čtenáře seznamovat prostřednictvím produktů vydavatelství KONSTRUKCE Media.


Zaplněné foaye stavební fakulky ČVUT v Praze - o prezentace sponzorů byl zájem

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice