KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    MD rozjelo přípravu projektu dopravní výstavby na R4 formou PPP projektu

MD rozjelo přípravu projektu dopravní výstavby na R4 formou PPP projektu

Publikováno: 3.10.2015
Rubrika: Zajímavosti

Ministerstvo dopravy vypsalo otevřenou soutěž na poskytování poradenství pro výstavbu silnice R4 mezi Příbramí a Pískem formou tzv. PPP projektu (Public Private Partnership). Vychází z výsledků dokončené studie proveditelnosti, která prokázala výhodnost realizace vybraného úseku na R4 právě PPP způsobem oproti tradičnímu modelu financování. Lhůta pro podání nabídek byla stanovena na 6. listopadu 2015.

Studie proveditelnosti projektu PPP R4 posuzovala úsek 32 km k dokončení projektu, výstavbě, financování, provozu a údržbě a úsek 20 km k provozu a údržbě. Studie prokázala výhodnost financování formou PPP. Ministerstvo dopravy proto z důvodu urychlení celého procesu vypsalo výběrové řízení na zakázku „Poskytování služeb právního, finančního a technického poradenství před a v průběhu zadávacího řízení na výběr koncesionáře pro projekt PPP R4“.

Vítězná společnost bude odpovědná za poradenství během všech fází až do finančního uzavření projektu a součástí vyhlášené zakázky je i možnost opce pro využití poradenství po finančním uzavření projektu. Délka zpracování je 20 měsíců od data podepsání smlouvy. Žádost musí podat do 6. listopadu. Předpokládaná cena zakázky, kterou ale může snížit soutěž, je 75 mil. korun (2,8 mil. EUR).

„Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a nemusíme ho tolik kontrolovat. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější. Věřím, že vláda tento náš záměr podpoří,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro pilotní projekt PPP vybralo ministerstvo dostavbu dosud nedokončených úseků rychlostní silnice R4 mezi Příbramí a Pískem v celkové délce 32 km. Cílem je umožnit řidičům komfortnější spojení do jižní a jihozápadní části Čech co nejdříve. Schválí-li celý postup vláda, výstavba zbylé části R4 by mohla začít v roce 2017. Pokud by vláda s realizací tohoto projektu PPP na silnici R4 nesouhlasila, ministerstvo zadávací řízení na poradenství může zrušit.

Rychlostní silnice R4 byla zvolena především proto, že neleží na síti TEN-T a tudíž využití zdrojů EU je v tomto ohledu velmi omezené. Zároveň v celém dosud nedokončeném úseku jsou již vydána pravomocná územní rozhodnutí a stavba je tedy připravena k realizaci. „V současné době do značné míry čerpáme z evropských zdrojů, které ale po roce 2023 budou velmi omezené, a my bychom se měli na tuto situaci připravit. PPP projekty jsou odpovědí na otázku, jak jít dál, a proto chceme tento model vyzkoušet,“ připomenul náměstek ministra dopravy a státní tajemník Tomáš Čoček.

Zdroj: www.mdcr.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice