KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Letošní zima byla náročná nejen pro řidiče, ale i pro rozpočet ŘSD

Letošní zima byla náročná nejen pro řidiče, ale i pro rozpočet ŘSD

Publikováno: 17.4.2009, Aktualizováno: 20.4.2009 08:25
Rubrika: 2009

Stamilióny navíc muselo vyčlenit Ředitelství silnic a dálnic ČR na zimní sezónu 2008/2009 oproti zimě na přelomu let 2007/2008. Údržba dálnic a rychlostních silnic byla letos o 111 miliónů korun dražší, než vloni. Náklady na zajištění kvalitního a bezpečného provozu na silnicích I. třídy byly v uvedeném srovnání dokonce vyšší o 350 miliónů korun. Vyplývá to z aktuálních statistik ŘSD, kterými organizace oficiálně uzavírá letošním zimní období.

ŘSD vložilo v zimní sezóně 2008/2009 do údržby silnic I. třídy celkem 1,050 miliardy korun (oproti 700 miliónům korun na přelomu let 2007/2008). V případě dálnic a rychlostních silnic šlo o částku 219 miliónů korun (vloni 108 miliónů korun). „Všem muselo být jasné, že letošní zima byla oproti té minulé diametrálně odlišná. A to se projevilo i u objemu prostředků investovaných do zimní údržby, které jsou v naší správě, celkem se jednalo o 1,27 miliardy korun,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Největší nápor zaznamenali silničáři v únoru 2009, který patřil k historicky nejnákladnějším zimním měsícům. Tento měsíc byl charakteristický dlouhodobým a hustým sněžením, což se samozřejmě projevilo i ve statistikách ŘSD. Z evidence výkonů zimní údržby vyplývá, že v průběhu února 2009 jen na spravovaných 766 kilometrech dálnic a rychlostních silnic posypové mechanismy a pluhy najezdily při výkonu 226.500 kilometrů a dalších 68 200 kilometrů při kontrolních jízdách. To bylo jen na dálnicích a rychlostních silnicích v průměru téměř 10.000 kilometrů každý den. Přehled výkonů v únoru 2009 je v Příloze č. I.

Letošní zimní sezóna je, zdá se, definitivně za námi a tak se momentálně veškeré úsilí provozu soustředí na opravy a letní údržbu v průběhu roku 2009. Na uvedené činnosti je z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro rok 2009 na dálnice, rychlostní silnic a silnice I. třídy vyčleněno zatím celkem 4,1 miliardy korun. „Částka je samozřejmě minimální. Budeme se snažit vyjednat v průběhu roku další prostředky,“ říká Alfred Brunclík. Stejný rozpočet mělo ŘSD i na počátku roku 2008. V průběhu dalších měsíců se podařilo uvedenou částku navýšit do konce roku o další miliardu korun.

Zajímavé jsou také statistiky porovnávající požadavky jednotlivých krajských správ ŘSD na opravy a údržbu silnic I. třídy. Největší částku požaduje správa v Pardubickém kraji (celkem 919 miliónů) a v kraji Vysočina (873 miliónů korun). Naopak nejméně žádá správa Zlínského kraje (365 miliónů korun). Tabulka s přesným přehledem požadavků jednotlivých krajů je v Příloze č. II.

Podle vyjádření vedení ŘSD jsou vedle zvýšených nákladů na údržbu důležité i další statistiky. Především potom statistiky nehodovosti. A ty jednoznačně potvrzují, že silničáři zvládli poslední zimu jednoznačně na výbornou. „Kromě nasazení našich zaměstnanců musím vyzdvihnout i přinos nových technologických systémů na českých dálnicích. Především díky novému telematickému zabezpečení jsme na přelomu loňského a letošního roku zaznamenali menší počet nehod, než tomu bylo v předchozím období,“ říká Alfred Brunclík.

Největší podíl měl v tomto směru Jednotný systém dopravních informací. Prostřednictvím tohoto systému je zajišťována všeobecně dostupná informovanost o aktuální dopravní situaci tak, aby se každý řidič mohl před cestou nebo v jejím průběhu rozhodovat na základě znalosti aktuální situace a mohl tak přizpůsobit svoji cestu i způsob jízdy.

„Rozvoj Jednotného systému dopravních informací bude pokračovat i nadále, a to zejména co do kvantity a kvality dopravních informací i v závislosti na dalším rozvoji telematických aplikací,“ doplňuje Alfred Brunclík.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice