Kvalitní personál zvýší komfort přepravy
Rubrika: 2009
Profesionální přístup a bezproblémová komunikace se zákazníkem – tak by se dal charakterizovat hlavní cíl kurzu, který absolvovali zaměstnanci Českých drah, již přicházejí do styku s cestujícími na Hlavním nádraží v Praze. Školení připravil Dopravní vzdělávací institut a jeho výsledky jsou již viditelné v praxi.
Vyšší komfort a služby na evropské úrovni nabízí právě modernizované Hlavní nádraží v Praze. K celkové spokojenosti cestujících je však třeba také kvalitní a vstřícný personál. To si uvědomují i České dráhy, pro které připravil Dopravní vzdělávací institut (DVI) interaktivní školení. „Kurzem prošlo během podzimu již 43 pokladních a podle ohlasů veřejnosti si zvýšení profesionality všimli už i cestující,“ popisuje Jaroslav Mynářík, výkonný ředitel společnosti DVI.
Školení bylo zaměřeno například na osvojení si možností a umění komunikace, na zdokonalení schopnosti odhadnout typ cestujícího a zvolit adekvátní způsob komunikace, zvládat stresové situace či řešit klientovy požadavky tak, aby i v případě odmítnutí jeho žádosti nevznikl konflikt. Institut proto kurz připravil jako interaktivní a zahrnoval jak modelové situace, brainstorming, tak následnou aplikaci při diskusích. Důraz byl kladen na praktické využití s ohledem na individualitu účastníků kurzu.
Podobná školení pořádá DVI i pro subjekty mimo síť ČD. Zájemci o školení zaměstnanců, kteří jednají se zákazníky, si objednávají i externí podniky či městské úřady.
„Naučit se jednat s klientem vstřícně a přitom profesionálně dokáže téměř každý. Zkušenosti získané na kurzu je však třeba upevňovat a doplňovat, proto je ideální kurz po 2 až 3 měsících znovu zopakovat,“ uzavírá Mynářík.