KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Křižovatka u Stříteže je nebezpečná, její změna je v nedohlednu

Křižovatka u Stříteže je nebezpečná, její změna je v nedohlednu

Publikováno: 7.11.2011, Aktualizováno: 8.11.2011 16:34
Rubrika: Bezpečnost

Nebezpečná křižovatka v lokalitě U Tří věžiček u Stříteže na Jihlavsku by se měla změnit. Policie ji na základě počtu dopravních nehod a jejich následků hodnotí jako nebezpečnou. Společný projekt policie a společnosti Jipocar, která má v lokalitě logistické centrum, navrhuje výstavbu kruhového objezdu nebo zřízení světelné signalizace.

Vlastníky přilehlých komunikací jsou město Jihlava, Kraj Vysočina a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nikdo z nich ale nechce být koordinátorem, jenž by na sebe za budoucí podobu křižovatky vzal politickou odpovědnost a změnu prosazoval. Vyplynulo to z dnešní prezentace projektu pořádané Jipocarem a Policií ČR.

"Léta se snažíme o změnu, ale schází vize dalšího vývoje," řekl novinářům jednatel Jipocaru Petr Prokop. Podle něj bylo chybou, že v minulosti, kdy v lokalitě u dálničního sjezdu živelně vznikala průmyslová zóna, nikdo nepředpokládal tak značný rozvoj dopravy a lokality.

"Město je ochotno na řešení spolupracovat, ale patří mu jen malá část komunikací. Navíc náklady na semafory by dosáhly nejméně pěti milionů korun a město nebude mít v rozpočtu ani na opravu chodníků," řekl náměstek primátora Jihlavy Josef Kodet. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla je řešení věcí Jihlavy a Stříteže. "Kraj v této věci rozhodně lídrem nebude, to bychom pak mohli řešit problémy všude na Vysočině," řekl ČTK Joukl.

"Křižovatka je hodnocena jako nebezpečná," uvedl dopravní inženýr Zdeněk Augustýn. Stejný názor prý mají i řidiči jihlavského Dopravního podniku a dopravní firmy Icom. Policie loni snížila v místě rychlost na 70 kilometrů v hodině a nechala zdrsnit povrch vozovky. "To je z naší strany maximum, teď může následovat jen stavební řešení křižovatky," řekl Augustýn.

Protože kruhový objezd by vyžadoval složité vyřešení přechodů, policie by preferovala osazení křižovatky světelným značením s dynamickým řízením. Podle ředitelky jihlavské správy ŘSD Marie Tesařové stát nenese za vzniklou situaci odpovědnost, nějakému technickému řešení by ale nebránil. "Nelze však očekávat investice do světelné signalizace," uvedla Tesařová.

Podle průzkumu firmy Jipocar projede denně lokalitou více než 15 600 automobilů, z toho 54 procent po výpadovce z Jihlavy na Havlíčkův Brod. Zbylých 46 procent aut odbočí do průmyslové zóny ve směru na Střítež nebo do městské části Antonínův Důl. V atraktivní lokalitě v těsné blízkosti dálnice podle Prokopa sídlí 27 firem s téměř 1 500 zaměstnanci.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (28x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...
Analýza dodržování bezpečného odstupu mezi vozidlyAnalýza dodržování bezpečného odstupu mezi vozidly (25x)
V oblasti dopravních nehod jsou bezesporu velmi časté ty dopravní nehody, při kterých jedno vozidlo při jízdě stejným sm...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (24x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...