KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Krátké zprávy

Krátké zprávy

Publikováno: 30.7.2012
Rubrika: 2012

Krátké zprávy z kolejové dopravy.

BONATRANS GROUP má novou výrobní linku

Na konci března spustili ve výrobním závodě BONATRANS GROUP a. s. v Bohumíně zcela novou linku tepelného zpracování železničních kol a obručí. Slavnosti se zúčastnila téměř stovka hostů – zástupců zákazníků, dodavatelů, státní správy i finančních institucí. Realizace jedné z největších investic v historii firmy trvala necelé dva roky od podpisu smlouvy s hlavním dodavatelem nové technologie, společností ANDRITZ MAERZ.

Nová linka umožní největšímu výrobci železničních kol a dvojkolí v Evropě zvýšit výrobní kapacitu o více než 20 procent, konkrétně ze 180 tisíc na 220 tisíc kol ročně. Celková realizace projektu, včetně rozsáhlých stavebních úprav, si vyžádala investici několik stovek miliónů. Důležitou předností nové linky je její ekonomický a ekologický přínos. Na provoz spotřebuje o polovinu méně zemního plynu než stávající zařízení.

ČKD Kutná Hora získala další certifikát IRIS

V polovině února proběhl v ČKD Kutná Hora, výrobci odlitků z oceli a tvárné litiny, svařovaných komponent a železničních podvozků, připravovaný audit nadstavbové normy integrovaného systému kvality IRIS – Integrated Railway Industry System. Průřezovým výběrem se ho zúčastnili všichni vedoucí se svými týmy a to jak provozů v Kutné Hoře, tak i v Chrudimi.

Audit prováděla certifikační společnost Bureau Veritas, s. r. o. a podle jejího výroku ČKD Kutná Hora, a.s. prokázala shodu s citací normy ve všech ohledech a byla následně doporučena k vystavení certifikátu IRIS. V dnešní době je už ČKD Kutná Hora zaregistrována na internetovém portálu UNIFE www.iris-rail.org.

Další novinkou u středočeské strojírenské firmy je certifikace Ukrajinských železnic pro podvozek železničních nákladních vagónů rozteč 1 520 mm (příčník a bočnice). Ta proběhla v ČKD Kutná Hora na počátku května za účasti členů komise z UKRZALIZNICA – Kyjev, Ukr-NIIV – Kremenčuk, Stachanovský vagonový závod a ČKD Kutná Hora.

Další lokomotiva z CZ LOKO míří na Balkán

Desátý květnový den vyrazila z Jihlavy na dlouhou cestu směrem na jih nová čtyřnápravová lokomotiva 724.720. Její domovinou se stane Bosna a Hercegovina. Motorová lokomotiva 724.720 s motorem Caterpillar C27 o výkonu 709 kW a celkovou hmotností 72 tun bude po předání provozovat společnost JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo.

Lokomotiva je určena pro střednětěžkou posunovací službu v uhelném dole ZD RMU „Kakanj“ d.o.o. Následuje tak svoji menší sestru – dvounápravovou lokomotivu 797.824 (motor Caterpillar C9 o výkonu 250 W), která zde je v provozu od začátku roku 2012. Město Kakanj se nachází v centrální části Bosny a Hercegoviny, severozápadně od Sarajeva.

Prototypová Bardotka prošla opravou v DPOV, a. s.

V čele protokolárního vlaku mířícího 11. května do Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka se letos představil další unikát – motorová lokomotiva řady T 478.1002 s produkce továrny ČKD Praha vyrobená v roce 1964. Prototypová „Bardotka“ prošla během posledních měsíců poměrně náročnou opravou ve firmě DPOV, a. s., konkrétně na jejím pracovišti ve Veselí nad Moravou.

Stroj T 478.1002 byl v letech 1966 až 1975 nejprve doma v Brně, než se v rámci ukončování parního provozu dostal do Veselí nad Moravou. Sloužil také jako zkušební stroj, vybavený elektrodynamickou brzdou a skupinovým řazením trakčních elektromotorů. „Až do léta 2011 byla lokomotiva nasazována do běžného provozu, i když jen podle potřeby,“ vzpomíná Leoš Tomančák, který měl opravu stroje na starosti.

Datový systém GPRS je možné využít pro ETCS

V dubnu 2012 bylo v Kodani podepsáno Memorandum o porozumění (MoU) mezi Evropskou komisí, Evropskou železniční agenturou (ERA) a dalšími drážními asociacemi (CER, UIC, UNIFE, EIM, GSM-R IG, ERFA ). Toto memorandum se zabývá posílením spolupráce a vedením evropského systému řízení železniční dopravy ERTMS .

Jedním z bodů Memoranda o porozumění je i využití a standardizace datového systému GPRS pro evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS. Systém GPRS je paketový přenos dat, který optimálně využívá přenosovou kapacitu systému GSM-R. V České republice je systém GPRS součástí budovaného evropského drážního rádiového systému GSM-R. Jednou z firem, které se zabývají datovými systémy na železnici, je společnost Kapsch CarrierCom.

Škoda Transportation bude pečovat o vozidla plzeňské MHD

Plzeňští zastupitelé schválili na konci dubna zakázku století za 12 miliard korun. Sdružení kolem Škody Transportation převezme na 29 let údržbu a opravny vozů MHD včetně čtvrtiny zaměstnanců Plzeňského městské dopravního podniku (PMDP) a postaví depo za 1,6 miliardy korun. Podle zastánců projektu ušetří Plzeň přes dvě miliardy korun oproti tomu, pokud by stavěla depo sama a o vozy se nadále staral PMDP.

Podle odpůrců je kontrakt příliš dlouhý i s ohledem na možné riziko zániku firem. Upozorňují, že takto rozsáhlý PPP projekt, tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru, v ČR dosud neexistuje. Veřejnou zakázku „Vybudování nové dopravní základny pro PMDP, zajištění oprav, údržby a odstavu vozidel MHD“ vyhrála Škoda City Service, seskupení čtyř firem kolem Škody Transportation. Plzeň jí má platit po 29 let 240 milionů korun ročně za servis a údržbu vozů, což je podle vedení města o deset až 15 procent méně než je dlouhodobý průměr nákladů.

Nové tramvaje Siemens mají české kořeny

Nizozemské město Den Haag, sídlo vlády, parlamentu i královské rodiny, se jako první evropské město bude pyšnit zcela novými a stoprocentně nízkopodlažními tramvajemi Avenio z produkce společnosti Siemens. Na jejich vývoji se podíleli také konstruktéři z českého Vývojového centra kolejových vozidel Siemens, které má pracoviště v Praze a v Ostravě.

Siemens do Den Haagu dodá 40 čtyřčlánkových jednotek, součástí smlouvy je také opce na dodatečnou objednávku dalších 40 vozidel. Den Haag se stal prvním městem, které tuto zcela novou generaci tramvají objednalo. Hlavními kritérii výběru byly kromě příznivé kupní ceny a vysoké kvality vozidel také nízké provozní náklady a šetrnost vozidel k životnímu prostředí.


Článek vznikl ve spolupráci s Asociací podniků železničního průmyslu (ACRI)

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nová linka BONATRANS GROUP tepelného zpracování železničních kol a obručíSpolečnost ČKD Kutná Hora získala certifikaci Ukrajinských železnic pro podvozek železničních nákladních vagónů rozteč 1 520 mm.Lokomotiva z CZ LOKO míří do Bosny a HercegovinyPrototypová Bardotka z roku 1964Datovými systémy na železnici se zabývá i Kapsch CarrierComNové tramvaje Siemens pro nizozemské město Den Haag

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice