KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Konsorcium PORR získalo největší zakázku na výstavbu tunelů v dějinách Rakouska. Finanční objem zakázky: přibližně 1 mld. EUR.

Konsorcium PORR získalo největší zakázku na výstavbu tunelů v dějinách Rakouska. Finanční objem zakázky: přibližně 1 mld. EUR.

Publikováno: 18.4.2018
Rubrika: 2018, Tunely

Princip nejlepšího uchazeče o nabídku na realizaci úpatního Brennerského tunelu se společnosti PORR osvědčil: Společně se svojí dceřinou společností Hinteregger, kterou získal v loňském roce a italskými joint venture partnery, získali zakázku na nejrozsáhlejší projekt výstavby tunelu v celé historii Rakouska: úsek stavby H51 mezi obcemi Pfons a Brenner dosahuje délky přibližně 18 km. Pod vedením společností PORR/Hinteregger budou práce zahájeny počátkem léta 2018. Dokončení stavby je plánováno na rok 2024. Finanční objem této zakázky se pohybuje kolem 1 mld. EUR.

„Pověření realizací největšího projektu na výstavbu tunelu v Rakousku pokládáme za ocenění našich odborných kvalit. Rozsah projektu, prováděného v proměnlivých geologických podmínkách, s omezeným prostorem pro zařízení staveniště je velkou výzvou. U náročných projektů velkého rozsahu, jako například při výstavbě trasy metra „Green Line“ ve městě Dauhá jsme dokázali, že jsme schopni zvládnout i nanejvýš komplikované úkoly ve sjednaném termínu a kvalitě - současně s dodržením rozpočtu. Při výběrovém řízení na úpatní tunel Brenner to určitě hovořilo v náš prospěch“, sdělil CEO společnosti PORR Karl-Heinz Strauss.

Úsek stavby H51 zahrnuje vybudování dvou tubusů tunelu mezi obcemi Pfons a Brenner, realizaci asi devíti kilometrů průzkumných štol, vybudování nouzových odstavných ploch a tunelové propojky u obce St. Jodok. Oba jednokolejné hlavní tubusy tunelu budou realizovány především pomocí razících štítů o průměru 10,37 m – tímto způsobem může ražba tunelové trasy dosáhnout rychlosti až 30 m za den. Ražba průzkumné štoly bude prováděna hornickým způsobem pomocí trhacích prací se zajištěním ostění stříkaným betonem. Kompletní přísun materiálu bude zajišťován jedinou přístupovou štolou.

Společnost PORR má zkušenosti s ražbou více než 600 km tunelů a pro výstavbu Brennerského úpatního tunelu již zajišťovala ražbu několika průzkumných a přístupových štol.

Všechna data a fakta ve zkratce:

  • Název projektu: Stavební úsek BBT H51 Pfons-Brenner
  • Objednatel: Brenner Basistunnel Gesellschaft (BBT SE)
  • Sdružení: PORR Bau GmbH, G. Hinteregger & Söhne Baugesellschaft m.b.H., Società Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Itinera S.p.A
  • Doba výstavby: 74 měsíců
  • Typ projektu: Projektová dokumentace a výstavba
  • Hodnota zakázky: cca. 966 mil. EUR
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (104x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (64x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská LúčkaTunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (40x)
V listopadu 2014 byla zahájena výstavba jednoho ze dvou tunelů na úseku dálnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská a to ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice