KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2013    Konference a výstava NEAT: Nová tvář trans-alpské železniční dopravy s patním tunelem Gotthard

Konference a výstava NEAT: Nová tvář trans-alpské železniční dopravy s patním tunelem Gotthard

Publikováno: 6.3.2013
Rubrika: 2013

Švýcarské velvyslanectví a Fakulta dopravní si vás dovolují pozvat dne 21.3.2013 od 13:00 hodin na mezinárodní konferenci a tematickou výstavu, na které bude české odborné veřejnosti představen nový železniční trans-alpský tunel Gotthard. Konference proběhne v Ballingově sále v prostorách NTK, výstavu bude možno shlédnout až do 5.4.2013 ve foyer NTK. Tato akce je součástí multižánrového programu Švýcarského velvyslanectví v Praze s názvem „Švýcarské jaro“ a oslav 20 let Fakulty dopravní, ČVUT v Praze.

Pod horským masivem Gotthard se buduje nová dopravní cesta přes švýcarské Alpy. Nové železniční spojení povede z Altdorfu do Lugana a nabídne tak zcela novou alternativu přepravy po železnici. Výhodami v osobní přepravě budou lepší spojení a kratší cestovní doba. Švýcarsko dlouhodobě usiluje o ekologicky kompatibilní, efektivní a financovatelnou dopravní politiku. Ta zahrnuje modernizaci železniční infrastruktury a integraci do evropské vysokorychlostní sítě. Přesun přepravy ze silnice na železnici ochrání citlivý alpský region i jeho zatížené životní prostředí před stále rostoucím provozem. Výstavbou nového železničního spojení přes Alpy (NRLA) vznikne rychlé a efektivní železniční spojení. Jeho srdcem budou patní tunely pod Gotthardem a Ceneri. Gotthardský patní tunel bude nejdelším železničním tunelem na světě a jeho uvedení do provozu se plánuje na závěr roku 2016. Patní tunel Ceneri bude zprovozněn na konci roku 2019.

V rámci konference zazní zajímavé odborné přednášky o patním tunelu Gothard – jeho výstavbě i očekávaném přínosu k rozvoji dopravy v evropském regionu. Druhým nosným tématem konference je historie, současnost a další rozvoj železniční dopravy v ČR se zaměřením na železniční tunely. V závěru konference proběhne odborný diskusní panel, který mohou využít všichni účastníci konference. Tematická výstava v prostorách NTK poutavými exponáty přiblíží výstavbu Gotthardského patního tunelu a jeho předpokládaný environmentální přínos.

V případě vašeho zájmu o účast na konferenci se prosím zaregistrujte na adrese: http://akce.fd.cvut.cz/neat/, kde naleznete i detailní informace o akci. Dále je možno navštívit stránky Švýcarského jara: http://mojesvycarsko.com/clanek/645-svycarske-jaro nebo Fakulty dopravní: http://akce.fd.cvut.cz/.

Na akci jsou zváni jak odborníci, novináři, tak i široká veřejnost. Akreditace není nutná, pouze registrace na výše uvedeném odkazu.

Program konference:

13:00 – 13:30 Registrace účastníků konference

13:30 – 13:50 Přivítání účastníků, zahájení konference, André Regli, velvyslanec Švýcarska v České republice, zástupce Ministerstva dopravy České republiky, Prof. Miroslav Svítek, děkan ČVUT v Praze Fakulty dopravní

13:50 – 14:35 Nejdelší železniční tunel na světě jako centrální prvek udržitelné dopravní politiky, Renzo Simoni, CEO, Alptransit AG

14:35 – 14:45 Projekce filmu NEAT

14:45 – 15:15 coffee break

15:15 – 15:30 Aspekty udržitelné dopravy, Petr J. Kalaš, česko-švýcarský expert na problematiku životního prostředí

15:30 – 15:45 Gotthardský tunel – dopravní stavba století, řešení společnosti Sika, Milan Jašek, Projektový manažer SIKA CZ, s.r.o.

15:45 – 16:15 Historie a současnost železničních tunelů v ČR, Libor Mařík, vedoucí oddělení geotechniky a podzemních staveb, IKP Consulting Engineers, s.r.o.

16:15 – 16:45 Aktuální projekty v železniční dopravě v ČR, Luděk Sosna, ředitel odboru strategie, Ministerstvo dopravy České republiky

16:45 – 17:30 Panelová diskuse, Moderátor, panelisté a diskusní témata budou upřesněny, dotazy tisku

17:30 – 18:30 Slavnostní otevření výstavy NEAT, Úvodní slova přednesou Martin Svoboda, ředitel Národní technické knihovny a André Regli, velvyslanec Švýcarska v ČR

Program bude pokračovat vystoupením souboru alphornistů ze St. Moritz spojený s občerstvením ve švýcarském stylu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Silnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvatSilnice I/9 Dubice – Dolní Libchava, obchvat (39x)
Předmětem stavby je přeložka trasy silnice I/9 jako obchvatu České Lípy a Nového Boru, konkrétně jedna ze tří částí obch...
Stavba silnice „R35 Hořice – Sadová“ (34x)
V prosinci roku 2012 vydal Stavební úřad Městského úřadu Hořice územní rozhodnutí na stavbu „R35 Hořice – Sadová“. S ohl...
Silnice I/38: obchvat KolínaSilnice I/38: obchvat Kolína (30x)
V úrodné polabské nížině na obou březích Labe se rozkládá město Kolín. Bohaté archeologické nálezy z města i jeho nejbli...

NEJlépe hodnocené související články

Na konci příštího týdne zahájí Ředitelství silnic a dálnic opravy na rychlostní silnici R7 ve Středočeském kraji (4.8 b.)
V neděli 27. 10. 2013 budou zahájeny opravy na rychlostní silnici R7 v úsecích mezi Prahou a Knovízí ve Středočeském kra...
Nový bezpečnostní prvek pro dispečink 1. Národního železničního koridoru (4.5 b.)
Dopravny a dispečinky 1. Národního železničního koridoru (1. NŽK) jsou nově vybaveny moderními ovládacími terminály. Jej...
Letos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historiiLetos se opraví nejvíce kilometrů dálnic v historii (4.5 b.)
Už teď je jisté, že v roce 2013 bylo opraveno historicky nejvíce kilometrů dálnic. Tento pozitivní vývoj je možný díky s...

NEJdiskutovanější související články

Pokračuje oprava dálnic D1 a D2 v Brně (1x)
ŘSD tuto neděli zahájí pokračování v rozsáhlé opravě průtahu dálnic D1 a D2 u Brna. Oprava mezi km 193,8 a 199,3 byla z ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice