KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    „Klíčový je kvalitní a rychlý servis stavebních strojů“

„Klíčový je kvalitní a rychlý servis stavebních strojů“

Publikováno: 15.10.2015
Rubrika: Zajímavosti

říká Vladimír Drda, investiční ředitel stavební firmy SWIETELSKY. „Ceny finišerů jednotlivých značek jsou velmi podobné. Důležitý je kvalitní servis, který co nejrychleji odstraní případnou závadu, aby stroj mohl pokračovat v pokládce a tím se snížily prostoje stroje na minimum.“

Jaké typy finišerů na stavbách používáte?
Záleží na tom o jaké stavby a pokládky se jedná. Samozřejmě používáme jak kolové, tak pásové finišery. Co se značek týče, tak kromě Volva a jeho předchůdce ABG používáme i Vögele, Bomag, Dynapac.

Proč jste se rozhodli zrovna pro finišery Volvo?
Naše společnost historicky používala finišery od firmy ABG, se kterými jsme měli dobré zkušenosti a osvědčili se nám. Nyní je firma ABG začleněna pod Volvo. A v naší spolupráci pokračujeme nadále. Nejedná se ovšem pouze o techniku jako takovou. Velkou roli hraje samozřejmě i přístup lidí od Volva a v neposlední řadě i kvalita a rychlost servisu.

V čem vidíte jejich technický a ekonomický přínos?
Finišery Volvo disponují některými technickými vychytávkami, které ulehčují práci posádce. Už i pracovní prostředí ve stroji je ergonomicky uspořádané tak, aby bylo co nejvíce přehledné a intuitivní. U ekonomického přínosu se budu tak trochu opakovat. Ceny finišerů jednotlivých značek jsou velmi podobné. Důležitý je kvalitní servis, který co nejrychleji odstraní případnou závadu, aby stroj mohl pokračovat v pokládce a tím se snížily prostoje stroje na minimum.

Splnily vaše očekávání z hlediska rychlosti a kvality pokládky?
Určitě, jinak bychom neobnovovali strojový park finišery této značky.

Jaká je rychlost a šířka pokládky?
Strojů ABG a Volvo máme několik. Takže co se šířky týče, je to velmi variabilní. Zjednodušeně řečeno od 2,5 metru až zhruba k 9,5 metrům. Rychlost je také různá. U kolových se dostaneme až 40 m/min., u pásových až skoro k 30 m/min. Záleží na typu a velikosti stroje. 

Na jak velké stavby jsou finišery Volvo použitelné a na jakých stavbách je v současnosti provozujete a budete provozovat?
Jsou použitelné na všech stavbách počínaje místními a účelovými komunikacemi, parkovišti přes silnice první a druhé třídy až po dálnice.

Šlo o vaši první zkušenost se stavebními stroji Volvo?
Letos jsme pořídili dva finišery Volvo, jeden kolový a jeden pásový. Ale vlastníme i starší finišery této značky i jejího předchůdce ABG. V naší flotile strojů se ale najdou i kolové nakladače a pásová i kolová rypadla Volvo.

Chtěl byste ke zkušenosti se stroji Volvo něco dodat?
Snad jen takový krátký vzkaz lidem, kteří znají finišery ABG a z Volva mají trochu obavy – tyto obavy jsou zbytečné, Volvo se tohoto segmentu zhostilo více než dobře a nejen technika jako taková, ale i servisní zázemí těchto strojů je na velmi dobré úrovni.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Vladimír Drda

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (73x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice