KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Jižní trasa pro silnici R35 na Pardubicku nakonec vyhrála

Jižní trasa pro silnici R35 na Pardubicku nakonec vyhrála

Publikováno: 23.1.2008, Aktualizováno: 15.12.2008 16:59
Rubrika: Aktuality

Budoucí rychlostní silnice R35 povede v Pardubickém kraji definitivně takzvanou jižní variantou. Dopravní odborníci ji upřednostnili před severní trasou, prohlásil náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek.

Línek představí závěry dopravní studie, která měla prověřit optimální trasování silnice v úseku od Zámrsku do Dětřichova u Moravské Třebové, na tiskové konferenci v Praze. 'Prezentací před zástupci Ředitelství silnic a dálnic chceme podpořit, aby se výstavba silnice vrátila zpět do priorit vlády a byly na ni peníze,' uvedl Línek. Kvůli nejistotě, kudy silnice povede, ministerstvo dopravy loni v říjnu vyškrtlo úsek R35 ze seznamu svých priorit do roku 2009.

Výsledky dopravní studie budou ještě schvalovat zastupitelé Pardubického kraje 21. února 2008. 'Názor rady, která má třípětinovou podporu v zastupitelstvu, je ale pro jižní variantu, která je skutečně optimální,' řekl Línek.

Dopravní studie hodnotila trasování silnice podle čtyř hledisek - technická a dopravně inženýrská kritéria, územně technická kritéria, ekonomická a legislativní kritéria a kritéria vlivu na životní prostředí a obyvatelstvo.

'Firma posuzovala celkem 14 různých kombinací, které zahrnovaly původní severní a jižní trasy a také jejich různá propojení. Studie řešila také přivaděče a mimoúrovňová křížení. Vše bylo konzultováno i s obcemi a občanskými sdruženími,' uvedl krajský radní pro dopravu Ivo Toman.

Mimoúrovňová křížení a trasování přivaděčů směrem na Ústí nad Orlicí, Žamberk a Lanškroun se budou ještě prověřovat a upravovat. Studie ukázala také nutnost připravovat trasy přivaděčů v návaznosti na plánované investice, například na silnice R43 a I/43.

Jižní variantu rychlostní silnice R35 kolem Litomyšle a Svitav schválil Pardubický kraj ve svém územním plánu již koncem roku 2006. Rozhodnutí předcházel velký tlak občanských sdružení, ekologů i ministerstev dopravy a životního prostředí, aby kraj upustil od původně preferovaného vedení komunikace severní cestou blíže k České Třebové a Ústí nad Orlicí. Tato varianta by byla podle odpůrců nákladnější, složitější pro výstavbu a více by poškodila životní prostředí.

Zdroj: archii.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Spustili jsme novou podobu webových stránek! (52x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (35x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci