Jihozápadní část Pražského okruhu se otevře pro řidiče 20. září 2010
Rubrika: Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) schválilo definitivní harmonogram dokončení jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy. Podle tohoto harmonogramu bude nová část okruhu v délce přes 23 km uvedena do provozu 20. září 2010. U Slivence naváže na již provozovanou část Pražského okruhu Slivenec-Ruzyně, čímž budou komunikací dálničního typu spojeny dálnice D1 (směr Brno), dálnice D5 (směr Plzeň), rychlostní silnice R6 (směr Karlovy Vary) a rychlostní silnice R7 (směr Chomutov).
„Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Hlavní přínosy dokončené stavby
- Dálniční propojení východu a západu České republiky
- Odlehčení dopravy v Praze
- Nejdelší most v České republice
V současnosti již ŘSD přebírá prakticky hotové úseky 513 (Vestec – Lahovice) a 514 (Lahovice – Slivenec). Konají se zátěžové zkoušky konstrukcí podle technických předpisů a oživení, testy a ladění technologií, především vzduchotechniky tunelů, zařízení pro signalizaci a řízení provozu (telematické portály, proměnné značky) a vybavení rekonstruovaného Střediska správy a údržby dálnice Rudná a připojeného dispečinku Mirošovice.
Na úseku 512 pokračují intenzivní stavební práce, protože jeho stavba byla oproti zbylým dvěma úsekům zahájena podstatně později. Původně totiž měly úseky 513 a 514 navazovat na stávající komunikaci II/101 od Modletic k Jesenici a úsek 512 (Vestec – D1) měl být dokončen později. Ze strany Středočeského kraje se však nepodařilo vytvořit podmínky pro vybudování obchvatu Jesenice. Bez řešení situace by nemohly úseky 513 a 514 uvedeny do provozu, proto ŘSD v roce 2008 urychleně dokončilo přípravu úseku 512, která trvala rekordně krátkou dobu a začaly stavební práce. „Rekordně rychlá příprava úseku 512 od dálnice D1 k Jesenici znamenala zahájení stavebních prací prakticky rok po získání územního rozhodnutí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Zároveň se stavební práce na Pražském okruhu v březnu 2010 rozšířily i o stavbu 515 (Slivenec – Třebonice) z roku 1983. Komplexní rekonstrukce započatá v březnu letošního roku již byla ukončena na levé části ve směru od dálnice D5 a v současnosti zhotovitelé intenzivně pracují v opačném směru. Tato rekonstrukce bude dokončena 31.8.2010.
Veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi; podrobnější informace týkající se organizace akce budou zveřejněny později.
Základní fakta
- 23 km novostavby Slivenec – Lahovice – Vestec – Modletice
- komplexní rekonstrukce 7 km dlouhého úseku Třebonice – Slivenec
- 2,5 km dlouhá estakáda přes Berounku a Vltavu
- 1,7 km dlouhý tunel Lochkov
- 1,9 km dlouhý tunel Cholupice
- 425 m dlouhý most přes Lochkovské údolí
- moderní liniové řízení dopravy
- dvě rozsáhlá mimoúrovňová křížení – u Modletic (D1) a Zbraslavi