Integrační služby nejen pro železniční průmysl
Společnost Chvalis, premier distributor Parker Hannifin, realizuje dodávky hydraulických systémů pro dieselové lokomotivy a motorové vozy, které vyrábí nebo modernizují čeští výrobci kolejových vozidel.
Společnost Chvalis je expertem na poskytování komplexních řešení „na klíč“ dle zadání výrobců a to včetně dodávky, montáže a uvedení do provozu. Na vývoj a konstrukci hydraulických systémů pro potřeby všeobecného průmyslu a strojírenství se společnost Chvalis zaměřuje již od roku 1997. Specialitou firmy jsou technická řešení a dodávky hydrauliky pro železniční vozidla, která se netýkají pouze nových hydraulických systémů, ale také modernizací a rekonstrukcí již zastaralých vozidel. Chvalis do svých systémů a agregátů využívá již od roku 1992 především produkty Parker pro jejich bezkonkurenční kvalitu, bezporuchovost a bezpečnost. Komponenty také splňují nejnáročnější certifikace. V oblasti železničního průmyslu je společnost Chvalis držitelem Certifikátu technické způsobilosti dodavatele Českých drah a Certifikátu dodavatele SŽDC.
Díky své rozsáhlé síti lokálních poboček, které jsou vždy spojeny se servisním zázemím a prodejnou hydrauliky a pneumatiky ParkerStore, je schopna operativně poskytnout provozovateli kolejových vozidel 24hodinový záruční i pozáruční servis k jeho plné spokojenosti. Prodejny jsou kompletně vybaveny pro výrobu hydraulických hadic a jsou držiteli osvědčení „Certifikace hadicové dílny ParkerStore“.
VÝJIMEČNÁ ZAKÁZKA PRO CZ LOKO
Do roku 2013 dodávala společnost Chvalis hydraulické systémy pouze pro sektor pomocných pohonů, jakými jsou například: pohon kompresoru pro výrobu stlačeného vzduchu; pohon chladících ventilátorů spalovacího motoru a pohon elektrického alternátoru pro výrobu el. energie.
V roce 2013 společnost přijala výzvu na vytvoření komplexního návrhu a řešení na dodávku kompletního hydraulického trakčního pohonu včetně pomocných pohonů pro 35 kusů motorových univerzálních vozidel série MUV 74.02 001-035 pro společnost CZ LOKO, která je výrobcem a dodavatelem drezín pro České Dráhy – SŽDC.
INOVATIVNÍ OTEVŘENÝ HYDRAULICKÝ SYSTÉM
Chvalis přistoupil k technickému řešení pohonu vlastní – netradiční cestou, kdy namísto u konkurence preferovaného uzavřeného hydraulického obvodu, použil vlastní inovativní řešení s otevřeným hydraulických obvodem, které je technicky náročnější, ale umožňuje precisně a komfortně řešit veškeré požadavky všech stavů řízení trakce, ovládaného z nadřazeného elektronického řídicího systému vozidla. Obvod navíc umožňuje hydraulicky brzdit, což bylo využito pro systém jízdy na tempomat, který zpříjemňuje práci strojvůdců a zároveň šetří náklady provozovatelů vozidla, jelikož dochází ke snížení opotřebení brzdových kotoučů standardního pneumatického brzdového systému vozidla. Standardní brzda je díky tomuto obvodu ve většině provozního času využívána až při razantním brzdění do fáze zastavení vozidla. Běžnou regulaci rychlosti zajišťuje hydraulická brzda při jízdě na tempomat, kdy se obsluha, díky automaticky udržované rychlosti, může věnovat dalším potřebným činnostem a bezpečnosti provozu.
Hydraulické obvody jsou postaveny na produktovém portfoliu Parker, včetně trubkových rozvodů Ermeto E02 a hadicových systémů z certifikovaných hadic pro kolejová vozidla. Tyto hydraulické obvody postavené z komponentů Parker Hannifin (především jsou to pístová regulační čerpadla PV – plus ve spojení s hydraulickými motory F11, F12, F1, F2 a regulačními hydromotory série V14) vykazují minimální poruchovost, velkou spolehlivost a životnost v provozu, ze které těží především provozovatel vozidla.
Díky předchozí skvělé zkušenosti s 35 kusovou sérií MUV74.02 byla společnost Chvalis znovu oslovena zákazníkem CZ LOKO s požadavkem na návrh řešení a dodávku kompletního hydraulického trakčního pohonu a pomocných pohonů pro novou sérii 50 kusů Motorových univerzálních vozidel MUV 75.00., s požadavkem zachování totožného hydraulického trakčního pohonu, který se osvědčil v minulé sérii. Navíc byl akceptován požadavek navýšení výkonu hydraulické proporcionální brzdy a zvýšení počtu okruhů pomocných hydraulických obvodů: hydraulická ruka, sekačka trávy, hydraulicky nezávislý systém vyklápění přívěsného vozíku, aretace vypružení.
Po náročném testování prvního prototypu v prosinci 2017, byla od ledna 2018 spuštěna výroba 50 kusové série vozů, ve které je opět použit inovativní otevřený hydraulický systém Chvalis s osvědčenými hydraulickými komponenty firmy Parker Hannifin.