KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    HN: Při stavbě ostravské D47 dělali kontroloři také pro Eurovii

HN: Při stavbě ostravské D47 dělali kontroloři také pro Eurovii

Publikováno: 30.1.2012
Rubrika: 2012

Firma Dopravoprojekt Brno pracovala během stavby ostravské dálnice D47 pro stát jako kontrolor a zároveň pro společnost Eurovia, jejíž práci měla kontrolovat. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je to střet zájmů, píšou Hospodářské noviny (HN). Na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice D47 mezi Bělotínem a Ostravou, jehož stavba stála přes čtyři miliardy korun, nyní ŘSD reklamuje celkem 901 vad.
 

Dopravoprojekt připravil pro ŘSD podklady k výběrovému řízení na tendr, stát si firmu také najal jako technický dozor. Jenže Dopravoprojekt napsal také podklady, jak dálnici postavit, pro společnost Eurovia, která je generálním dodavatelem stavby. ŘSD to nyní označuje za dvojnásobný střet zájmů.

Podle ředitele protikorupční organizace Transparency International Davida Ondračky pochybil hlavně úřad. "Stát si měl ohlídat, kdo pro Eurovii pracuje, případně mělo ŘSD zanést do smluv, že firmy, která pro ni pracuje, nemůže na stejném tendru pracovat pro zhotovitele. Můžeme ale spekulovat, zda v tom nebyl záměr a nebyla to součást systému, který prodražuje stavby," řekl deníku. Šéf Dopravoprojektu Aleš Trnečka tvrdí, že firma se střetu zájmů nedopustila, navíc rozhodující pravomoc v dohlížení na stavbu podle něj příslušela pracovníkům ŘSD.

HN také objevily, že pro Eurovii projektovala mosty, na které si ŘSD stěžuje nejvíce, společnost SHP. Její dceřinná firma SHP TS měla za úkol v záruční době mosty kontrolovat. Konzultantem pro SHP ohledně přípravy mostů byl Antonín Pechal, stejný člověk pak měl opět mosty kontrolovat pro ŘSD.

Ředitelství tvrdí, že škody na dálnici jsou v řádech stamilionů korun. Podle Eurovie ovšem škody dosahují jen 125 milionů korun. Taková částka představuje zhruba tři procenta z celkových nákladů, což je podle ředitele firmy Martina Borovky obvyklé riziko, se kterým se počítá. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo samo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice