KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Hasiči a záchranáři bojovali o život zraněného na rozestavěném tunelu u Komořan

Hasiči a záchranáři bojovali o život zraněného na rozestavěném tunelu u Komořan

Publikováno: 24.11.2008
Rubrika: Aktuality

Zával na stavbě tunelu, místo přístupné jen úzkou hlubokou šachtou a dva nezvěstní dělníci – tak vypadal scénář cvičení, při kterém hasiči a záchranáři nacvičovali zásah v těžko přístupných místech. Na stavbě dálničních tunelů u Komořan našli pro takto náročný nácvik maximálně realistické a náročné podmínky – i přes odlehlost stavby a velmi obtížný terén ale byli na místě už za dvanáct minut po nahlášení.
Na cvičení se podíleli příslušníci Hasičského záchranného sboru hl. m Prahy, Báňské záchranné služby, Zdravotnické záchranné služby, Policie ČR a Skanska, která tunel staví.

„Prověřovali jsme hlavně koordinaci speciálních složek, vyprošťování zraněného úzkou šachtou je oříšek i pro zkušené lezce,“ komentuje mluvčí HZS Praha Vít Pernica.

Záchranáři použili nově vybudovanou 25 metrů hlubokou šachtu a 80 metrů dlouhou odvodňovací štolu, kde byl simulován zával a zranění dvou dělníků. Po nahlášení a příjezdu na stavbu se museli do štoly spustit, zjistit nezávadnost vzduchu k dýchání a najít oba zraněné. Zdaleka nejnáročnější ale bylo provizorně zapažit štolu, aby se nemohla uvolňovat další zemina a opatrně vyprostit částečně zavaleného dělníka. Těžce zraněného muže pak vytáhli na povrch pomocí speciálního vaku.

„Naši raziči jsou při stavbě tunelů na extrémně náročný pohyb v podzemí zvyklí, ale pražští hasiči i báňští záchranáři mají náš velký obdiv – vyhledání, vyproštění zraněného a jeho transport úzkou svislou šachtou zvládli neuvěřitelně rychle,“ skládá poklonu výrobní náměstek závodu Tunely Skanska BS Ján Gatial. Slovenští tuneláři nyní pracují mimo jiné i na slovinských dálničních tunelech Tabor a Barnica nebo na výstavbě tunelů na stockholmském městském okruhu Norra länken.

Stavba silničního okruhu kolem Prahy se v úseku Lahvice-Vestec ve skutečnosti zatím obešla bez zranění, na jaře dokonce zdejší tuneláři získali od Českého Báňského úřadu ocenění Zlatý permon za vynikající úroveň bezpečnosti práce. „V těchto týdnech pokračujeme v betonování stěn tunelů, současně pokračují i práce na novém mostě přes Vltavu,“ popisuje stav stavby projektový specialista Jan Rabenstein ze Skanska DS. Úsek v ceně 6 miliard korun vybuduje sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska do roku 2010.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Hasiči a záchranáři bojovali o život zraněného na rozestavěném tunelu u KomořanHasiči a záchranáři bojovali o život zraněného na rozestavěném tunelu u KomořanHasiči a záchranáři bojovali o život zraněného na rozestavěném tunelu u Komořan

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (40x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (34x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice