KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Fotoreportáž: Sarajevo – Bradina

Fotoreportáž: Sarajevo – Bradina

Publikováno: 21.6.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

V souvislosti s realizací zahraniční zakázky společnosti AŽD Praha v Bosně a Hercegovině Supply and Installation of Signalling and Telecommunication Equipment Railway Corridor Vc, Sarajevo – Bradina přinášíme z místa poutavou fotoreportáž. Naturalisticky ukazuje v jakém stavu je místní železnice a jakým způsobem probíhá realizace zakázky české společnosti v zemi poznamenané válkou v devadesátých letech minulého století.

Společnost AŽD Praha zde dodává nové staniční zabezpečovacího zařízení ESA 44 do železničních stanic Blažuj a Hadžiči. Bude se zde také revitalizovat stávající reléové zabezpečovací zařízení stanic Pazarić a Raštelica, rekonstruovat napájecí stanice a dojde také k položení optického kabelu v celém úseku trati.

Práce byly zahájeny v lednu roku 2016 a na přiložených fotografiích můžete vidět stav výpravních budov v některých stanicích před zahájením prací.

Na fotografiích můžete sami vidět, v jakém stavu jsou, či byly, budovy více než dvacet let po ukončení války v bývalé Jugoslávii. Realizace zakázek na Balkáně byly a jsou pro AŽD Praha velkou výzvou. Výsledky můžete vidět na aktuálních fotografiích z právě probíhajících prací.

Stávající reléové zařízení bylo již v některých stanicích v neuspokojivém stavu a v rámci této zakázky bylo nahrazeno moderním zabezpečovacím zařízením naší společnosti, jak můžete spatřit dále.

Pevně věříme, že nově instalované technologie AŽD Praha budou spolehlivě sloužit železnici Bosny a Hercegoviny po mnoho dalších let jako v jiných zemích, čehož jsou důkazem rozsáhlé instalace v ostatních zahraničních destinacích.

Foto: archiv ZMO


ŽELEZNICE V BOSNĚ A HERCEGOVINĚ
Železniční sít Bosny a Hercegoviny tvoří 1 031 km železničních tratí. Většina tratí je jednokolejných, pouze úsek Doboj – Jelina dvoukolejný. Síť není hustá a de facto je složena ze dvou hlavních linií. Linie Západ – Východ je tvořena tratí mezi městy Dobriljn (hraniční přechod s Chorvatskem) či Bihać a městem Zvornik (hraniční přechod se Srbskem). Linie Sever – Jih pak vede od Bosanského Šamace (hraniční přechod s Chorvatskem) do města Čapljina (hraniční přechod s Chorvatskem). Linie se kříží ve městě Doboj. Železniční doprava je zajišťována dvěma společnostmi, které reprezentují etnické rozdělení Bosny a Hercegoviny. Železnice Federace Bosny a Hercegoviny (ŽFBH) spravují hlavně linii Sever – Jih (Rjačka-Čapljna) a dále krátký úsek linie Západ Východ (Petrovo Novo – Capećice). Pod správu Železnic Republiky Srbské (ŽRS) linie Západ – Východ a její severní odbočky k chorvatským hranicím. Željeznice Republike Srpske sídlí v Doboji a ŽFBH v Sarajevu. 

Zdroj: Wikipedia

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční stanice PazarićŽelezniční stanice Sarajevo, budova stavědlové ústřednyZahájení výkopových prací v železniční stanici Sarajevo„Hydroizolace“ střechy reléové budovy s výhledem na nádraží v Sarajevu před rekonstrukcíBudova reléovky Hadžiči při zahájení rekonstrukceBudova reléovky Hadžiči těsně před dokončenímKabelizace v železniční stanici BlažujPůvodní reléová místnost v železniční stanici BlažujNově instalované zřízení ESA 44 v železniční stanici Blažuj

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (91x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Železniční spojení Praha – Letiště – KladnoŽelezniční spojení Praha – Letiště – Kladno (61x)
Při pohledu na současnou železniční síť v okolí Prahy je zřejmá disproporce mezi severozápadním sektorem a zbývajícím úz...
Revitalizace trati Louny – LovosiceRevitalizace trati Louny – Lovosice (59x)
Poslední květnový den začala rozsáhlá rekonstrukce přibližně 34 kilometrů dlouhé jednokolejné trati. Skončit má na konci...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice