Fotoreportáž: Sarajevo – Bradina
Rubrika: Železniční infrastruktura
V souvislosti s realizací zahraniční zakázky společnosti AŽD Praha v Bosně a Hercegovině Supply and Installation of Signalling and Telecommunication Equipment Railway Corridor Vc, Sarajevo – Bradina přinášíme z místa poutavou fotoreportáž. Naturalisticky ukazuje v jakém stavu je místní železnice a jakým způsobem probíhá realizace zakázky české společnosti v zemi poznamenané válkou v devadesátých letech minulého století.
Společnost AŽD Praha zde dodává nové staniční zabezpečovacího zařízení ESA 44 do železničních stanic Blažuj a Hadžiči. Bude se zde také revitalizovat stávající reléové zabezpečovací zařízení stanic Pazarić a Raštelica, rekonstruovat napájecí stanice a dojde také k položení optického kabelu v celém úseku trati.
Práce byly zahájeny v lednu roku 2016 a na přiložených fotografiích můžete vidět stav výpravních budov v některých stanicích před zahájením prací.
Na fotografiích můžete sami vidět, v jakém stavu jsou, či byly, budovy více než dvacet let po ukončení války v bývalé Jugoslávii. Realizace zakázek na Balkáně byly a jsou pro AŽD Praha velkou výzvou. Výsledky můžete vidět na aktuálních fotografiích z právě probíhajících prací.
Stávající reléové zařízení bylo již v některých stanicích v neuspokojivém stavu a v rámci této zakázky bylo nahrazeno moderním zabezpečovacím zařízením naší společnosti, jak můžete spatřit dále.
Pevně věříme, že nově instalované technologie AŽD Praha budou spolehlivě sloužit železnici Bosny a Hercegoviny po mnoho dalších let jako v jiných zemích, čehož jsou důkazem rozsáhlé instalace v ostatních zahraničních destinacích.
Foto: archiv ZMO
ŽELEZNICE V BOSNĚ A HERCEGOVINĚ
Železniční sít Bosny a Hercegoviny tvoří 1 031 km železničních tratí. Většina tratí je jednokolejných, pouze úsek Doboj – Jelina dvoukolejný. Síť není hustá a de facto je složena ze dvou hlavních linií. Linie Západ – Východ je tvořena tratí mezi městy Dobriljn (hraniční přechod s Chorvatskem) či Bihać a městem Zvornik (hraniční přechod se Srbskem). Linie Sever – Jih pak vede od Bosanského Šamace (hraniční přechod s Chorvatskem) do města Čapljina (hraniční přechod s Chorvatskem). Linie se kříží ve městě Doboj. Železniční doprava je zajišťována dvěma společnostmi, které reprezentují etnické rozdělení Bosny a Hercegoviny. Železnice Federace Bosny a Hercegoviny (ŽFBH) spravují hlavně linii Sever – Jih (Rjačka-Čapljna) a dále krátký úsek linie Západ Východ (Petrovo Novo – Capećice). Pod správu Železnic Republiky Srbské (ŽRS) linie Západ – Východ a její severní odbočky k chorvatským hranicím. Željeznice Republike Srpske sídlí v Doboji a ŽFBH v Sarajevu.
Zdroj: Wikipedia