Eurovia modernizuje tratě v Litvě a Polsku. Martin Borovka: „Otevíráme si dveře i k dalším významným projektům“
Rubrika: PR
Stavební společnost Eurovia CS úspěšně expanduje do zahraničí. V Litvě a Polsku získala kontrakty na modernizaci železničních tratí v celkové hodnotě 953 miliónů korun, a úspěšně je realizuje.
V Litvě jde o rekonstrukci 24,6 kilometru jednokolejné trati v úseku Kaunas – Gaižiunai. Smlouva s investorem, jímž jsou Litevské železnice, podepsalo sdružení firem Eurtovia CS a AB Eurovia Lietuva letos 14. května. Cena tohoto díla, které má být hotovo do konce června 2014, dosahuje téměř 553 miliónů korun.
„Litevský kontrakt je pro nás jednou z nejvýznamnějších událostí letošního roku, zvláště v situaci, kdy v České republice je vypisováno minimum zakázek na výstavbu dopravní infrastruktury. Věřím, že v Litvě potvrdíme svou dobrou pověst. Otevíráme si tak dveře i k dalším zajímavým projektům,“ uvedl generální ředitel společnosti Eurovia CS Martin Borovka.
RAIL BALTICA
Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica, jehož cílem je propojit po železnici pobaltské země s Polskem a Finskem, a integrovat je do evropské železniční sítě se standardním rozchodem tratí. Postupně vznikne zcela nová 950 kilometrů dlouhá trať z Varšavy přes litevský Kaunas do estonského Tallinu, odkud povede do finských Helsinek podmořský tunel.
V rámci tohoto ambiciózního projektu modernizujeme stávající trať z Kaunasu do Gaižiunai. Pardubický závod Eurovie CS zde zahájil práce 31. července. Do konce letošního roku má zrekonstruovat jedenáct kilometrů tratě mezi Kaunasem a Kalnienai, a pak dokončit zbývajících 14,6 km až do Gaižiunai.
S PŮLROČNÍM PŘEDSTIHEM
„Celou modernizaci, která kromě železničního svršku a spodku zahrnuje také rekonstrukci deseti mostů, pěti železničních přejezdů, úpravy nástupišť a kompletní obnovu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, plánujeme zvládnout do 15. prosince 2013. Termín stanovený smlouvou tedy chceme zkrátit o půl roku,“ zdůraznil Borovka.
V Polsku je zase Eurovia CS členem sdružení, které před dvěma lety zvítězilo v tendru, vyhlášeném státní železniční společností PKP PLK na optimalizaci 5,5 kilometru dlouhého úseku tratě mezi Krakovem-Biežanovem a Wieliczkou Rynkem v hodnotě zhruba 400 miliónů korun. Všechny práce včetně rekonstrukce železniční stanice Wieliczka Park budou dokončeny v letošním roce. V současné době připravujeme podklady ke kolaudaci stavby.