KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Eurovia modernizuje tratě v Litvě a Polsku. Martin Borovka: „Otevíráme si dveře i k dalším významným projektům“

Eurovia modernizuje tratě v Litvě a Polsku. Martin Borovka: „Otevíráme si dveře i k dalším významným projektům“

Publikováno: 23.1.2013, Aktualizováno: 24.1.2013 08:50
Rubrika: PR

Stavební společnost Eurovia CS úspěšně expanduje do zahraničí. V Litvě a Polsku získala kontrakty na modernizaci železničních tratí v celkové hodnotě 953 miliónů korun, a úspěšně je realizuje.

V Litvě jde o rekonstrukci 24,6 kilometru jednokolejné trati v úseku Kaunas – Gaižiunai. Smlouva s investorem, jímž jsou Litevské železnice, podepsalo sdružení firem Eurtovia CS a AB Eurovia Lietuva letos 14. května. Cena tohoto díla, které má být hotovo do konce června 2014, dosahuje téměř 553 miliónů korun.

„Litevský kontrakt je pro nás jednou z nejvýznamnějších událostí letošního roku, zvláště v situaci, kdy v České republice je vypisováno minimum zakázek na výstavbu dopravní infrastruktury. Věřím, že v Litvě potvrdíme svou dobrou pověst. Otevíráme si tak dveře i k dalším zajímavým projektům,“ uvedl generální ředitel společnosti Eurovia CS Martin Borovka.

RAIL BALTICA
Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica, jehož cílem je propojit po železnici pobaltské země s Polskem a Finskem, a integrovat je do evropské železniční sítě se standardním rozchodem tratí. Postupně vznikne zcela nová 950 kilometrů dlouhá trať z Varšavy přes litevský Kaunas do estonského Tallinu, odkud povede do finských Helsinek podmořský tunel.

V rámci tohoto ambiciózního projektu modernizujeme stávající trať z Kaunasu do Gaižiunai. Pardubický závod Eurovie CS zde zahájil práce 31. července. Do konce letošního roku má zrekonstruovat jedenáct kilometrů tratě mezi Kaunasem a Kalnienai, a pak dokončit zbývajících 14,6 km až do Gaižiunai.

S PŮLROČNÍM PŘEDSTIHEM
„Celou modernizaci, která kromě železničního svršku a spodku zahrnuje také rekonstrukci deseti mostů, pěti železničních přejezdů, úpravy nástupišť a kompletní obnovu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, plánujeme zvládnout do 15. prosince 2013. Termín stanovený smlouvou tedy chceme zkrátit o půl roku,“ zdůraznil Borovka.

V Polsku je zase Eurovia CS členem sdružení, které před dvěma lety zvítězilo v tendru, vyhlášeném státní železniční společností PKP PLK na optimalizaci 5,5 kilometru dlouhého úseku tratě mezi Krakovem-Biežanovem a Wieliczkou Rynkem v hodnotě zhruba 400 miliónů korun. Všechny práce včetně rekonstrukce železniční stanice Wieliczka Park budou dokončeny v letošním roce. V současné době připravujeme podklady ke kolaudaci stavby.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Úspěch v Litvě by otevřel cestu i k dalším projektům.Zahraniční zakázky mají vyrovnat propad v Česku.V Litvě má být hotovo do konce roku 2014.Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica.Úsek tratě mezi Krakovem-Biežanovem a Wieliczkou RynkemÚpravy zahrnují i rekonstrukci mostů, přejezdů a nástupišť

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Znáte BMS – Bridge Management System? (64x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (53x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (38x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice