KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Eurovia modernizuje tratě v Litvě a Polsku. Martin Borovka: „Otevíráme si dveře i k dalším významným projektům“

Eurovia modernizuje tratě v Litvě a Polsku. Martin Borovka: „Otevíráme si dveře i k dalším významným projektům“

Publikováno: 23.1.2013, Aktualizováno: 24.1.2013 08:50
Rubrika: PR

Stavební společnost Eurovia CS úspěšně expanduje do zahraničí. V Litvě a Polsku získala kontrakty na modernizaci železničních tratí v celkové hodnotě 953 miliónů korun, a úspěšně je realizuje.

V Litvě jde o rekonstrukci 24,6 kilometru jednokolejné trati v úseku Kaunas – Gaižiunai. Smlouva s investorem, jímž jsou Litevské železnice, podepsalo sdružení firem Eurtovia CS a AB Eurovia Lietuva letos 14. května. Cena tohoto díla, které má být hotovo do konce června 2014, dosahuje téměř 553 miliónů korun.

„Litevský kontrakt je pro nás jednou z nejvýznamnějších událostí letošního roku, zvláště v situaci, kdy v České republice je vypisováno minimum zakázek na výstavbu dopravní infrastruktury. Věřím, že v Litvě potvrdíme svou dobrou pověst. Otevíráme si tak dveře i k dalším zajímavým projektům,“ uvedl generální ředitel společnosti Eurovia CS Martin Borovka.

RAIL BALTICA
Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica, jehož cílem je propojit po železnici pobaltské země s Polskem a Finskem, a integrovat je do evropské železniční sítě se standardním rozchodem tratí. Postupně vznikne zcela nová 950 kilometrů dlouhá trať z Varšavy přes litevský Kaunas do estonského Tallinu, odkud povede do finských Helsinek podmořský tunel.

V rámci tohoto ambiciózního projektu modernizujeme stávající trať z Kaunasu do Gaižiunai. Pardubický závod Eurovie CS zde zahájil práce 31. července. Do konce letošního roku má zrekonstruovat jedenáct kilometrů tratě mezi Kaunasem a Kalnienai, a pak dokončit zbývajících 14,6 km až do Gaižiunai.

S PŮLROČNÍM PŘEDSTIHEM
„Celou modernizaci, která kromě železničního svršku a spodku zahrnuje také rekonstrukci deseti mostů, pěti železničních přejezdů, úpravy nástupišť a kompletní obnovu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, plánujeme zvládnout do 15. prosince 2013. Termín stanovený smlouvou tedy chceme zkrátit o půl roku,“ zdůraznil Borovka.

V Polsku je zase Eurovia CS členem sdružení, které před dvěma lety zvítězilo v tendru, vyhlášeném státní železniční společností PKP PLK na optimalizaci 5,5 kilometru dlouhého úseku tratě mezi Krakovem-Biežanovem a Wieliczkou Rynkem v hodnotě zhruba 400 miliónů korun. Všechny práce včetně rekonstrukce železniční stanice Wieliczka Park budou dokončeny v letošním roce. V současné době připravujeme podklady ke kolaudaci stavby.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Úspěch v Litvě by otevřel cestu i k dalším projektům.Zahraniční zakázky mají vyrovnat propad v Česku.V Litvě má být hotovo do konce roku 2014.Modernizace úseku Kaunas – Gaižiunai je součástí nákladného projektu Rail Baltica.Úsek tratě mezi Krakovem-Biežanovem a Wieliczkou RynkemÚpravy zahrnují i rekonstrukci mostů, přejezdů a nástupišť

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Znáte BMS – Bridge Management System? (86x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (46x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (39x)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice