KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Eskalátory od Schindlera Vás dovezou až k vlaku

Eskalátory od Schindlera Vás dovezou až k vlaku

Publikováno: 18.12.2013
Rubrika: Železniční infrastruktura

Říká v rozhovoru pro Silnice železnice Petr Köhler, manažer pobočky společnosti Schindler CZ, a. s. v Karlových Varech.

Společnost Schindler CZ, a. s. byla přizvána jako generální dodavatel přepravní technologie v rámci projektu přestavby nádraží v Plzni. Co bylo hlavním kritériem dodávky?
Nejdříve bych začal tím, že naše firma dodává eskalátory a výtahy pro nejrůznější segmenty a řešení přepravních uzlů je jednou z našich osvědčených oblastí. Mezi dopravní řešení můžeme považovat dodávky Schindler eskalátorů a výtahů v rámci pražského metra, letiště Václava Havla atd. A tak si myslím, že hlavním důvodem výběru byla komplexnost dodávky a zkušenosti s podobnými projekty u nás i v zahraničí. Zároveň dokážeme nabídnout osvědčené produkty.

Jaké jsou odlišnosti při projektování celé dodávky oproti jiným zakázkám?
Odlišnost vidím hlavně v projektovém řízení. Celý projekt jsme řešili za provozu a fungování železničního koridoru, a proto bylo klíčové skloubení termínů dodávky s železničními výlukami. Velkou roli hrála i samotná stavební připravenost včetně koordinace ostatních subdodavatelů. První eskalátory se dodávaly na konci roku 2012, kdy jsme se potýkaly s poměrně velkým vlivem počasí a s nedostatkem manipulačního prostoru. Ihned po usazení eskalátorů byla opět instalována kolejiště a další přístup k eskalátorům již nadále nebyl zajištěn. To nás zavazovalo k maximální a efektivní přípravě časového harmonogramu a profesionalitě celého realizačního teamu. Zajímavá byla i samotná přeprava eskalátorů na konečné místo instalace. Museli jsme naplánovat pro eskalátory pozemní dopravu nejen z našeho výrobního závodu, ale zejména pak v centru Plzně. Důležitá byla bezpečná přeprava, a proto se mnohdy jednalo o noční přejezd městem. Podle zvolené přepravní cesty jsme upravovali i velikost eskalátorů kvůli přepravní výšce a především s ohledem na podjezdnost plzeňských mostů. Klíčové bylo sladit dopravu, manipulaci jeřábu a bezpečné usazení eskalátorů na místo podle minutového harmonogramu. Veškeré tyto kroky jsme však zvládli a projevili tak vysokou profesionalitu a oprávněnost k výběru naší společnosti do celého projektu.

K samotným eskalátorům – laická veřejnost nerozlišuje mezi jednotlivými typy, ale předpokládám, že jiné řešení nabízíte pro nádraží a jiné do obchodních domů?
Je to tak. Když si uvědomíme, že venkovní eskalátory fungují v mrazu, tropických vedrech nebo sněhu, tak musíme zejména reagovat na okolní vlivy. Eskalátory mají namontované dodatečné vytápění a to jak nástupních ploch, tak zejména i samotného skeletu. Zároveň už při samotné projekci jsou navrhovány tak, aby dokázaly čelit poryvům větru, změnám počasí. Důležitou roli hraje i „antivandalové“ provedení. Volbou materiálu a dodatečným doplňkovým krytím antikorozním materiálem ochraňujeme technologii před zmíněnými vandaly i rozmary počasí.

Kromě eskalátorů jste dodávali i výtahy. Najdeme i zde odlišnosti?
Výtahy jako součást řešení pro imobilní občany – takové bylo zadání. Po rekonstrukci přepravního uzlu se usnadní přeprava pro maminky s kočárky a pro starší i invalidní občany. Výtahová technologie je projektována a umístěna přímo na odbavovací ploše nástupišť a tak maximálně zkrátí cestu pasažéra přímo k vlaku. Jsme rádi, že naše přepravní technika se stává součástí důmyslného přepravního uzlu v centru Plzně a zjednoduší tak bezpečný pohyb občanů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Schindler eskalátory při přepravě na místoMontáž probíhající za provozu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (105x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (77x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (64x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice