KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Elektrický provoz na trati České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ byl slavnostně zahájen

Elektrický provoz na trati České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ byl slavnostně zahájen

Publikováno: 14.6.2010
Rubrika: Aktuality

V pořadí první stavbou, která se zabývala elektrizací tratě České Budějovice - České Velenice byla stavba „Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice 1. etapa“, realizována v letech 2006 – 2009. Ta svým rozsahem zahrnovala trať od velenického zhlaví v železniční stanici České Budějovice, až po konec traťového úseku Nové Hrady – Č.Velenice, kde je návaznost na navazující stavbu „Optimalizace tratě Č.Velenice – Veselí nad Lužnicí – 1. stavba“.

Celková změna kolejového řešení železniční stanice České Velenice, nové řešení nástupišť, nová mostní konstrukce přes řeku Lužnici, moderní zabezpečovací zařízení a především kompletní elektrizace pro střídavou trakci 25 kV 50 Hz, to je výčet hlavních činností, které byly realizovány v rámci stavby v obvodu železniční stanice České Velenice. Dne 11. 6. 2010 byl slavnostně zahájen elektrický provoz na trati České Budějovice – České Velenice – Gmünd NÖ.

Investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), státní organizace, Stavební správa Plzeň. Význam této stavby zdůraznil generální ředitel SŽDC, Ing. Jan Komárek: „Cílem optimalizace bylo uvedení železniční stanice České Velenice do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům v rámci interoperability pro tratě evropského železničního systému, včetně zvýšení bezpečnosti jak z pohledu drážní dopravy, tak i z pohledu cestující veřejnosti.“

Začátek stavby je v km 163,100 na státní hranici s Rakouskem. Konec stavby je ve směru trati na České Budějovice v km 166,000 a ve směru trati na Veselí nad Lužnicí v km 1,868. Stavební úpravy v železniční stanici České Velenice byly realizovány v areálu stávající železniční stanice. Stavba se v celém rozsahu nachází v katastrálním území České Velenice.

Realizací stavby bude zajištěna traťová rychlost pro klasické soupravy do 100 km/hod, zavedení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC a třídy zatížení D4.

V roce 2008 proběhly přípravné práce, vyžadující krátkodobé denní výluky traťové koleje na Nové Hrady, hlavní výluky proběhly vzhledem k postupu prací až v roce 2009. Postup prací shrnul ředitel stavby Tomáš John z akciové společnosti Viamont DSP: „K dnešnímu dni je již stavba téměř dokončena. Cestující jistě zaznamenali největší změnu, kompletně zrekonstruovaná nástupiště s úrovňovým nástupem do vlakových souprav a bezbariérové přístupy k těmto nástupištím.“

Projektovou dokumentaci vypracoval SUDOP Praha, a.s. Zhotovitelem stavby je „Sdružení České Velenice“, jehož členy jsou stavební společnosti Viamont DSP a.s., Ústí nad Labem a FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., Brno.
Celkové investiční náklady stavby včetně přípravy a 7% rezervy, představují částku 851,362 mil. Kč bez DPH.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti prostřednictvím Operačního programu Doprava, příspěvek v maximální výši činí 512.907.314,- Kč.

Zdroj: SŽDC

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (68x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (60x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice