KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Dvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdninách

Dvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdninách

Publikováno: 25.7.2017
Rubrika: Zajímavosti

První ročník Silničního veletrhu se konal v kulturním sále a na silnicích v obci Úhřetice, kterou navštívilo tehdy přes 300 lidí a byl tak položen základní kámen této akce, která se letos bude konat již po šestnácté ve dnech 7. – 8. září.

Myšlenku Silničního veletrhu prozradil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. „Ten veletrh byl vyvinut jako produkt, který měl za účel setkání široké odborné veřejnosti pracující v dopravě. Dále se jednalo o prezentaci nových technologií, materiálů a stavebních postupů. Nesmíme zapomenout na nové dopravní a mechanizační prostředky a technologická zařízení. Na prvním veletrhu byly prezentovány technologie pokládky asfaltových směsí za použití pěnoasfaltu, to si pamatuji naprosto přesně jako by to bylo včera. V dřívějších dobách jsme se dokonce podíleli na vývoji této technologie, kdy vlastně místo tekutého asfaltu se do směsi používá asfaltová pěna. Ta má schopnost obalovat jemné části, což běžně asfalt jako tekutina moc neumí. Za pomoci asfaltové pěny se dá pracovat s výrazně jemnějšími částmi, než s kterými se pracuje v asfaltových betonech. Dá se ve výrazně vyšší míře používat odpadní materiál při výrobě v lomech.“

Další ročník se přemístil do areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje, tedy na adresu Doubravice 98, Pardubice. Tento produkt se postupem času vylepšoval, každý ročník se eliminovaly chyby, které v organizaci a koncepci nastaly. Od prvního okamžiku tato událost vzbudila mezi silničářskou veřejností značně velký zájem. Vystavujících firem a partnerů se Silničního veletrhu účastní okolo čtyřiceti až padesáti. Počet zúčastněných osob na veletrhu přesahuje přes šest set. Letošní ročník Silničního veletrhu, tedy šestnáctý, se koná 8. září od 9 hodin. „Veletrh jsme obohatili o zvláštnost. Při silničním hospodářství Pardubického kraje máme Klub seniorů. Jedná se o skupinu lidí, kteří dosáhli seniorské pozice. Ten klub má své prezídium a čítá přes sto členů. Sdružuje lidi, kteří byli a jsou pro silniční hospodářství významní. Tito lidé se před veletrhem scházejí a poté ho osobně navštěvují. Myslím, že je to efektivní spojení minulosti se současností. Kdo nemá minulost, nemá současnost. Názory těchto lidí na současnou situaci jsou zajímavé a poučné,“ dodal Miroslav Němec.

K veletrhu neodmyslitelně patří Dopravní konference, která předchází Silničnímu veletrhu. Konference se koná 7. září v kongresovém centru – Atrium Pardubice. Jedná se o setkání lidí, kteří jsou pro dopravu významní nejen v Pardubickém kraji, ale v celé České republice. Dopravní konference má velmi vysokou úroveň. Mezi odborníky se hovoří nad tématy, která se týkají Pardubického regionu, ale mají i hlubší význam zasahující za jeho hranice. Miroslav Němec dodává: „Této konference se účastní špičky Ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury, Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest, Letecké a železniční dopravy. Samozřejmě i lidé, kteří s tím vším souvisejí jako dopravní inženýři Policie ČR, zástupci silničních správních úřadů, starostové obcí a měst, poslanci, senátoři, projektanti, představitelé stavebních společností, poskytovatelé materiálů a služeb včetně peněžních. Takto bych mohl hovořit dále. Dá se dvěma slovy říci, že Dopravní konference se účastní odborníci z dopravy. Má to význam nejen z toho pohledu, že to vnáší nové prvky a nové věci do nějakých budoucích dějů. Jsou diskutována hlavní témata a projekty, které jsou pro Pardubický kraj klíčové. Jelikož je konference po roce, zaznamenáváme posun jednotlivých věcí, ať už je o Dopravní uzel Pardubice, D35 a její přivaděče, zesplavnění Labe, Letiště Pardubice, mostní soustava na Labi od Záboří až po Pardubice, kde tedy jsou problémy s mosty díky jejich špatnému technickému stavu. Jedná se, ale také o otázku k dostupnosti k turistickým centrům jako je například Dolní Morava, kde vlastně vzniklo centrum rekreace odpočinku a sportu v evropském měřítku. Naše organizace řeší přístup do areálu, protože tam vede silnice III. třídy, kde se dříve vyvážely z lesa klády a silnice končila jejich skládkou. Všichni řečníci se chtějí pochlubit, čeho dosáhli, kam se posunuli, a musím přiznat, že mají většinou výborné výsledky.“

Setkání odborníků v dopravě přináší do silničního hospodářství lepší technologie, které se dále rozvíjejí. Je velmi důležité, že odborníci mezi sebou hovoří a posouvají své projekty dopředu. Šestnáctý ročník, který v tomto roce přichází, připíše této události další řádky. Silniční veletrh a Dopravní konferenci se zatím podařilo pokaždé uspořádat a významní podíl na tomto mají partneři, kterým patří velké díky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Dvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdnináchDvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdnináchDvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdninách

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice