KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Dopravní konference 2018 v Pardubicích napsala svou sedmou kapitolu

Dopravní konference 2018 v Pardubicích napsala svou sedmou kapitolu

Publikováno: 22.10.2018
Rubrika: Zajímavosti

VII. ročník DOPRAVNÍ KONFERENCE je sice minulostí, její účastníci se ale dívali do budoucnosti. Nejčastějšími tématy totiž byly strategie rozvoje všech dopravních infrastruktur v České republice a v Pardubickém kraji. S tím souvisely nejen prezentace připravovaných projektů, ale také možnosti jejich financování.

Mezi panelisty DOPRAVNÍ KONFERENCE vystoupili zástupci Ministerstva dopravy ČR, Státního fondu dopravní infrastruktury, Ředitelství vodních cest ČR, Správy železniční dopravní cesty, letiště Pardubice, Pardubického kraje a také jeho příspěvkové organizace správa a údržba silnic. Nechyběla ani doprava letecká prostřednictvím prezentace provozovatele civilní části pardubického letiště, společnosti East Bohemian Airport. Záštitu nad konferencí převzali hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš. „Jsem rád, že se v tak hojném počtu scházíte u nás v Pardubicích na konferenci, kterou jsme pro vás připravili. Věřím, že si z ní odnesete nové a důležité informace,“ řekl v úvodu konference náměstek hejtmana Michal Kortyš.

Účastníky konference vítal také primátor města Pardubice Martin Charvát, který krajskou metropoli označil za správné místo pro konání Dopravní konference. „Jsme centrem dopravy, i když jsme možná jediné krajské město, které má hlavní dopravní trasy uprostřed zástavby. Blýská se ale na lepší časy s obchvaty města. V minulosti se nám podařilo zmodernizovat Přednádraží a společně s plánovou modernizací železničního uzlu bychom se mohli dočkat i nové lávky přes koridor směrem na Duklu,“ uvedl primátor Martin Charvát.

Účastníci Dopravní konference věnovali velkou pozornost příspěvku 1. náměstka ministra dopravy Tomáše Čočka, který hovořil zejména o novelizaci stavebního zákona a zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Shrnul také aktuální stav v přípravě dvou klíčových dopravních tepen ve východních Čechách, dálnic D11 a D35. „Úsek D35 Časy – Ostrov bychom mohli zahájit ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. U úseku z Opatovic do Časů byl zrušen tendr na zhotovitele, ale optimistické předpoklady hovoří o tom, že nový by mohl být vyhlášen už v říjnu. Současně jsou v přípravě přivaděče k D35, jejichž nositelem je Pardubický kraj a jeho správa a údržba silnic,“ sdělil účastníkům konference Tomáš Čoček.

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica pak prozradil několik čísel z rozpočtu letošního roku a výhled na rok 2019. V návrhu rozpočtu na příští rok je prozatím alokována částka 86,3 mld. korun, z toho by téměř 21 mld. korun mělo být z evropských zdrojů. Do Pardubického kraje by mělo v oblasti silnic a dálnic putovat až 2,6 mld. korun, na železnice 563 mil. korun, na vodní cesty – most ve Valech 110 mil. korun. Pardubický kraj by měl čerpat částku 194 mil. korun na realizaci přivaděčů k D35.

Ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec kromě přivaděčů, které patří k tak zvaným rozvojovým tématům Pardubického kraje, připojil informace o přípravě Dopravního uzlu. Připomněl, že Pardubický kraj letos realizuje 62 staveb a další dvě stavby jsou financovány z IROPu. Prezentovány byly také projekty na železnici, včetně modernizace železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová. Dále plány na zesplavnění Labe i další směřování letiště Pardubice s návazností na projekt Dopravního uzlu Pardubice. „Pro mě bylo perfektně připravené vystoupení 1. náměstka ministra dopravy Tomáše Čočka, který deklaroval celý legislativní postup zákonů, které souvisejí s urychlením stavebního procesu. Musím říci, že se v této oblasti velmi zapracovalo. Poreferoval zároveň o infrastrukturních aktivitách na silniční síti v kraji u silnic I. třídy. Poměrně podrobný referát přednesl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda. Jednalo se o další cenné informace nejen pro mě, ale také účastníky Dopravní konference,“ uvedl Miroslav Němec ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Lidé, kteří na konferenci byli, tak dostali objektivní informace přímo z nejvyšších pater. V Pardubicích byla také osmičlenná delegace ze Slovenska, kterou vedla bývalá europoslankyně Zita Pieštinská. Delegace se skládala z představitelů Prešovského samosprávného kraje a jeho správy silnic. Významným hostem dopravních dnů byla také delegace z Polska, kterou vedl ředitel Dolnoslezské služby silnic a železnic Wroclav, pan Leszek Loch. Mezi oběma delegacemi a českými zástupci byla realizována vzájemná výměna realizací staveb a následné získané zkušenosti. V rámci dopravního festivalu se uskutečnil také křest elektrické lokomotivy, která byla opatřena barvami Dopravní fakulty Jana Pernera.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Dopravní konference 2018Dopravní konference 2018

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice