KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dokončení D47 se asi opozdí

Dokončení D47 se asi opozdí

Publikováno: 8.7.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:22
Rubrika: Aktuality

Podle informací z konce května 2007 nebude dálnice D47 (Lipník nad Bečvou-Ostrava-Bohumín) dokončena dříve než v roce 2009. Sdělil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfred Brunclík. Předchozí ministr dopravy Milan Šimonovský přitom sliboval, že dálnice bude celá průjezdná již v roce 2008.

„Že se dokončení D47 o rok prodlouží, je způsobeno zejména problémy v územní připravenosti,“ vysvětlil pro deník Právo Brunclík. Stavební náklady na celou dálnici D47 včetně přípojných komunikací nemají přesáhnout 60 miliard korun.
Na dotaz Práva, jestli je už konečně jasno o propojení D47 s polskou dálniční sítí, aby ostravská dálnice neskončila v polích, odpověděla tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková: „Termín zprovoznění příhraničního úseku D 47 Bohumín-státní hranice je stanoven na druhé pololetí roku 2009. Stále ho koordinujeme s polskou stranou a její dálnicí A1.“
Také budování polské dálnice A1 ovšem nabralo zpoždění kvůli váznoucímu výkupu pozemků a změnám, k nimž v Polsku v minulých letech došlo v přístupu k rozvoji dopravní infrastruktury. A ŘSD nechtělo začít stavět úsek z Bohumína k hranicím dříve, než bude o termínu propojení definitivně rozhodnuto.
Dálniční a silniční síť České republiky se letos rozšíří o 73,7 kilometru. Výstavba nových úseků, které ŘSD plánuje do konce roku předat do užívání, si vyžádá přes 35 miliard Kč. Za nejvýznamnější Brunclík považuje právě dokončení 17,2 km dlouhého úseku dálnice D 47 z Ostravy - Rudné do Bohumína a zprůjezdnění rychlostní komunikace R48 z Frýdku-Místku až k česko-polské hranici. Státní fond dopravní infrastruktury vyčlení letos pro dálnici D47 částku 12,6 miliardy korun. Mezi priority ale také patří prodloužení dnešní dálnice D1 o úsek mezi Kroměříží a Říkovicemi. „Cílem je co nejrychleji dostat D1 k dálnici D47 a vytvořit základní páteřní dálnici naší republiky Praha-Brno-Ostrava,“ informoval Brunclík.
Mezi Prahou a Polskem vznikne po dokončení D47 souvislá magistrála o celkové délce 377 kilometrů. Vlastní dálnice D47 bude z Lipníka až k česko-polské hranici měřit 80,2 kilometru. Podle Brunclíka je ale logické, že nejdelší dálniční tah spojující tři největší města republiky - Prahu, Brno a Ostravu - ponese po dokončení jednotné označení D1.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice