KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC

Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC

Publikováno: 18.10.2018, Aktualizováno: 30.11.2018 10:25
Rubrika: Mosty, Zajímavosti

V rámci fib sympozia v australském Melbourne technický náměstek TBG METROSTAV Ing. Robert Coufal, Ph.D. společně s dalšími zástupci realizačního týmu převzal čestné uznání Lávky v Čelákovicích v kategorii inženýrské stavby. Tato ocenění se udělují na kongresu fib a to pouze jedenkrát za 4 roky. 

Unikátní lávka v Čelákovicích je první realizovanou stavbu v ČR, kde byl využit beton o velmi vysoké pevnosti a odolnosti – ultravysokohodnotný beton. Tento beton byl vyvinut týmem technologů TBG METROSTAV pod vedením Roberta Coufala.

Vyrobit takový beton, známý pod mezinárodní zkratkou UHPC (ultra-high performance concrete), je jednou z největších výzev moderní technologie betonu po celém světě. UHPC je beton s pevností v tlaku na válcích vyšší než 150 MPa, vysokou pevností v tahu za ohybu a jeho uvažovaná životnost činí 200 let a více. Tento materiál vyrábí TBG METROSTAV jako transportbeton a to převážně z místních materiálů.

Díky jeho vlastnostem a samozhutnitelné konzistenci je možné z UHPC budovat subtilní lehké konstrukce s výrazně prodlouženou trvanlivostí. Vedle samostatných konstrukcí se využívá pro sanační práce na dopravních stavbách: ochranné tenké vrstvy na standardních konstrukcích vystavených agresivnímu prostředí, např. přímo pojížděné ochranné nabetonávky mostovek, ochranné vrstvy mostních říms, pilířů a dále také pro výrobu členitých tenkostěnných fasádních prvků.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPCDalší prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (178x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice