KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálniční síť se od roku 1989 zdvojnásobila

Dálniční síť se od roku 1989 zdvojnásobila

Publikováno: 3.2.2009
Rubrika: Aktuality

Velký kus výstavby dopravní infrastruktury má Česká republika za sebou a přinejmenším stejně tak velký kus ještě před sebou. Od roku 1989 se síť dálnic a rychlostních silnic zvýšila z tehdejších 544 kilometrů na současných 1.056 kilometrů. Největší dynamiku zaznamenala výstavba v posledních dvou letech, kdy bylo uvedeno do provozu 136 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.

Podle expertů v oblasti dopravní infrastruktury bude síť dálnic a rychlostních silnic v České republice kompletní na úrovni 2100 kilometrů. Mezi nejdůležitější stavby, které je potřeba ještě dokončit, patří například severomoravská dálnice D47 (po dokončení součást dálnice D1), dále dálnice D3 směrem do Rakouska, Silniční okruh kolem Prahy nebo dálnice D8 směřující severně k německým hranicím. „Nemalý význam mají také rychlostní silnice, jako například R35 Hradec Králové – Olomouc, R6 na Karlovy Vary, R7 na Chomutov a další,“ doplňuje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Česká republika přitom v oblasti výstavby dopravní infrastruktury dohání v posledních letech, co se dá. Například v roce 2008 byla zahájena výstavba celkem 13 úseků v celkové délce 106 kilometrů. Jednalo se o následující stavby:

Komunikace / Úsek / Datum zahájení / Kraj / Délka

  • D1 / Bohumín - státní hranice / 8.4.2008 / T / 6,1
  • D1 / Kroměříž - východ - Říkovice / 12.6.2008 / Z / 11,3
  • D3 / Tábor - Veselí nad Lužnicí / 2.10.2008 / C / 25,0
  • R1 / Vestec - D1 / 10/2008 / S / 8,8
  • R4 / Mirotice - Třebkov / 22.4.2008 / C / 6,0
  • R6 / Jenišov - Nové Sedlo / 19.2.2008 / K / 4,4
  • R6 / Sokolov - Tisová / 8.10.2008 K / 5,4
  • R7 / MUK Vysočany / 11.4.2008 / U / 0,5
  • R7 / Vysočany - Bítozeves / 11.4.2008 / U / 5,8
  • R7 / Sulec obchvat / 9.6.2008 / U / 2,5
  • R49 / Hulín - Fryšták / 30.10.2008 / Z / 17,3
  • R55 / D1 - Hulín / 12.6.2008 / Z / 2,5
  • R55 / Skalka - Hulín / 2.7.2008 Z / 10,8
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice