KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    ČVUT hostila seminář o efektivní technologii výstavby komunikací pomocí aditiva RoadCem

ČVUT hostila seminář o efektivní technologii výstavby komunikací pomocí aditiva RoadCem

Publikováno: 13.5.2013
Rubrika: Zajímavosti

Několik desítek odborníků se sešlo prvního března na půdě Vysokého učení technického v Praze Fakulty stavební a zúčastnili se semináře, který představil novou technologii výstavby i rekonstrukcí komunikací a zpevněných ploch použitím aditiva RoadCem. „Snažili jsme se odbornou veřejnost seznámit s principem technologie i jejím možným využitím v praxi,“ uvedl Ing. Jindřich Bareš ze společnosti PowerCem Czech Republik. Nadnárodní společnost s mateřskou firmou v Nizozemsku vyvíjí nové technologie ve stavebnictví přes dvacet let a jen s RoadCem se realizovalo přes tisíc projektů po celém světě včetně České republiky.

V principu RoadCem nahrazuje konstrukční vrstvy a šetří investorům i vyšším zhotovitelům náklady na stabilizaci podloží. Běžné stabilizace se provádějí vápnem či cementem do podloží, v případě RoadCemu se používá výrazně vyšší množství cementu, který se míchá s RoadCem. Směs pak podle Bareše získává vysokou pevnost v tlaku a zároveň vynikající pružnost.

RoadCem modifikuje hydrataci cementu, kdy vzniká struktura z dlouze jehlovitých a vzájemně propletených krystalů. Cementová vazba je výrazně silnější, neboť reagují téměř celé částice cementu. Výhodou je rovněž možnost použití místních materiálů – písků, jílů nebo rašeliny a tím se odbourává většina zemních prací spojených s odvozem doposud nevhodných a dovozem vhodných materiálů.

Takový podklad rovněž umožňuje efektivní použití asfaltu a ve většině případů dochází i k omezení nebo vypuštění podpovrchového odvodnění (tepelně izolační charakteristiky, přenos mrazových pohybů bez vzniku trhlin). Zejména díky omezení odvozu a dovozu materiálu činí úspora oproti klasické technologii 10 – 40 % podle plochy stavby. A další úspory se projevují v průběhu životnosti konstrukce.

Technologický postup:

  • zjištění parametrů budoucího dopravního zatížení, druhu zeminy dle IGP,
  • odběr vzorků zeminy, laboratorní stanovení receptury na základě testovaných parametrů,
  • počítačový výpočet na základě zjištěných parametrů zeminy, očekávaného zatížení, požadované životnosti,
  • vypočet probíhá přes moduly pružnosti.

Stanovuje se:

  • tloušťka „stabilizované“ vrstvy (od 20 do cca 45 cm),
  • receptura – množství cementu a RoadCemu (160/1,6 – 240/2,4 kg/m3).

Specifika realizace:

  • desku není třeba dilatovat,
  • obrubníky se osazují dodatečně,
  • šachty apod. se zaměří, sníží, zakryjí, „přejedou“ a dodatečně odkryjí a finálně upraví,
  • odvodnění jen tam, kde hrozí zdvih celé konstrukce vztlakem nebo je zemina vysoce kapilární a hladina podzemní vody blízko povrchu.

CTU Hosted a Seminar on Efficient Road Construction Technology with the RoadCem Additive
Several dozen of experts met on the grounds of the Czech Technical University in Prague, the Faculty of Civil Engineering, and attended a seminar that introduced new technology of construction and reconstruction of roads and paved areas with the help of RoadCem additive. “We tried to inform the professional public with technology’s principle and its possible use in practice,” said Ing. Jindřich Bareš from the company PowerCem Czech Republic. The multinational company with the parent company in the Netherlands has been developing new technologies in building industry for over twenty years and more than thousand projects all over the world, including Czech Republic, have been implemented with RoadCem only.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Ing. Jindřich Bareš představuje technologické novinky PowerCem.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice