KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Čtyři obce spojily síly, silnice I/11 bude devětkrát bezpečnější

Čtyři obce spojily síly, silnice I/11 bude devětkrát bezpečnější

Publikováno: 20.7.2011, Aktualizováno: 1.8.2011 10:21
Rubrika: Bezpečnost

Čtyři obce spojily síly při řešení krizové dopravní situace na silnici č. I/11. Třinec, Ropice, Vendryně a Bystřice usilují o evropskou dotaci na devět dílčích opatření, která komplexně zvýší bezpečnost řidičů a chodců. V úseku mezi Třincem a Bystřicí má vzniknout pět přechodů pro chodce, tři křižovatky a chodník. Regionální rada Moravskoslezsko dnes schválila studii proveditelnosti s finančním rámcem. Po předložení dílčích projektů obce získají dotaci až 18,5 milionů korun z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Projekty už budou obce předkládat samostatně a průběžně do října 2011.

"Integrované řešení dává dílčím projektům smysl a šmrnc. Dělat jedno bez druhého by nebylo efektivní. Jde o pilotní projekt, který má ukázat výhody takového přístupu," zdůraznil David Sventek, ředitel Úřadu Regionální rady Moravskoslezsko.

První dva přechody pro chodce mají vzniknout v centru a u školy v Ropicích. Obec na ně získá přes 700 tisíc korun. Třinec bude investovat 5,6 milionů korun z EU do dvou přechodů v části Nebory, nového přechodu v Lyžbicích a do výstavby světelné křižovatky I/11 s ulicí Lidická. Chodník vystaví u zastávky Mržol ve Vendryni, obec získá 1,2 miliony korun. Téměř 11 milionů dostane Bystřice na dvě křižovatky, světelnou a okružní. První vznikne při současném křížení silnic č. I/11, III/01142 a III/01143, další na křižovatce silnice č. I/11 a III/01144. "Jedna jedenáctka je u nás z hlediska kamionové dopravy nejvytíženějším úsekem v kraji. Za posledních 10 let vzrostl počet kamionů o 1500 %," připomíná Ladislav Olšar, starosta Bystřice. "Peníze do bezpečnosti jsou dobrou investicí," kvituje Olšar evropskou dotaci na společný projekt.

Dotace obstará maximálně 85 % celkových nákladů, zbylé peníze uhradí samy obce. Práce by měly začít koncem prázdnin. Hotovo by mělo být do listopadu tohoto roku.

Bezpečnost na komunikacích a modernizace dopravní infrastruktury jsou jedním ze stěžejních cílů evropské pomoci v regionu. Regionální rada Moravskoslezsko od roku 2007 schválila dotaci 3 miliardy korun na výstavbu a modernizaci silnic II. a III. třídy. Jde například o výstavbu jižního obchvatu Opavy, VIA Lyžbice v Třinci, mostu v ulici Českobratrská, rekonstrukci silničních Svinovských mostů a Frýdecké ulice v Ostravě a dalších desítek úseků po celém kraji. Dalších 78 milionů korun si vyžádala dílčí bezpečnostní opatření na silnicích v Kozmicích, Palkovicích, Pržně, Jablunkově, Rýmařově, Staré Vsi nad Ondřejnicí, Krásném Poli a Staré Bělé. Žádné z nich ale nemělo tak komplexní charakter.

Regionální rada Moravskoslezsko je v letech 2007-2013 zodpovědná za uplatnění 18,5 miliard korun z fondů EU v Moravskoslezsku. Přijímá, hodnotí a financuje projekty dopravní infrastruktury a dostupnosti, veřejných služeb, vybavenosti měst a venkova, cestovního ruchu a regenerace brownfields. K dnešnímu dni podpořila 583 projektů dotací 13 miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Analýza dodržování bezpečného odstupu mezi vozidlyAnalýza dodržování bezpečného odstupu mezi vozidly (31x)
V oblasti dopravních nehod jsou bezesporu velmi časté ty dopravní nehody, při kterých jedno vozidlo při jízdě stejným sm...
Bezpečnost práce: Výstražné oblečení s reflexními pruhy vysílá signály ve dne stejně jako v nociBezpečnost práce: Výstražné oblečení s reflexními pruhy vysílá signály ve dne stejně jako v noci (29x)
Při práci na komunikacích, letištích nebo při likvidaci odpadu zásadně platí: Výstražné oblečení má svého nositele na pr...
Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (28x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice