KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    ČP Index bezpečnosti: Nejbezpečnější silnice má opět Jihlava

ČP Index bezpečnosti: Nejbezpečnější silnice má opět Jihlava

Publikováno: 11.11.2010, Aktualizováno: 12.11.2010 10:07
Rubrika: Bezpečnost

Nejbezpečnější silnice měla z krajských měst v prvním pololetí roku 2010 opět Jihlava. Následovaly Ústí nad Labem a Plzeň. Na druhé straně žebříčku byly Pardubice, Liberec a Zlín. Vyplývá to z žebříčku ČP Indexu bezpečnosti zpracovávaného Českou pojišťovnou. V kategorii okresních měst dopadly nejhůře Nový Jičín, Přerov a Kutná Hora.

ČP monitoruje 13 krajských a 59 okresních měst ČR již pět let a na základě údajů z policejních statistik o počtech nehod s vážným nebo smrtelným zraněním dvakrát ročně sestavuje jejich žebříček bezpečnosti podle ČP Indexu.

Bez těchto tragických nehod se jezdilo v prvním pololetí 2010 ve 14 městech, čímž byl překonán dosavadní rekord 11 měst z poloviny roku 2009. Konkrétně šlo o Benešov, Mělník, Písek, Prachatice, Domažlice, Sokolov, Louny, Most, Rychnov nad Kněžnou, Semily, Svitavy, Ústí nad Orlicí, Prostějov a Uherské Hradiště.

Největší zlepšení proti roku 2009 zaznamenalo Ústí nad Orlicí (loni 58.), které se dlouhodobě drželo na chvostu žebříčku. Ze zadních příček také výrazně postoupily Rychnov nad Kněžnou (loni 57.) a Uherské Hradiště (loni 53.). Největší propad pak postihl Rokycany, které spadly ze šesté příčky ke konci roku 2009 na 55. místo, dále Hodonín, Jeseník, Český Krumlov a Strakonice.

Jihlava si zlatou medaili mezi krajskými městy odnáší již poněkolikáté za sebou. Ústí nad Labem a Plzeň si výrazně polepšily proti minulosti. Ústí nad Labem se vyšplhalo z dvanácté příčky a Plzeň z osmé. Polepšily si také Praha a České Budějovice. Oproti tomu největší zhoršení zaznamenaly Pardubice, Liberec a Zlín. Ten spadl ze sedmé příčky na tu úplně poslední.

Pozitivní jsou také další celorepublikové policejní statistiky. Podle nich byl počet usmrcených osob za první pololetí letošního roku nejnižší od roku 1990. Meziročně poklesl o 22,6 procenta. Počet těžce zraněných osob byl dokonce nejnižší za posledních 41 let a proti loňskému roku klesl o 21,4 procenta.

Pojišťovna Generali má každou třetí pojistnou událost na motorovém vozidle nahlášenu v Praze, což ale může být ovlivněno srpnovým krupobitím. Na dalších místech jsou kraje Moravskoslezský se 14 procenty a Středočeský s 12 procenty. Naopak nejméně karambolů hlásí řidiči z Vysočiny, Karlovarského a Olomouckého kraje (po dvou procentech).

ČP index vyjadřuje úroveň nehodovosti podle počtu usmrcených a těžce zraněných při nehodách v silničním provozu, a to se zvláštním důrazem na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti, vzhledem k počtu obyvatel daných měst. Index vychází ze statistik dopravních nehod policie a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných.

Výsledky za rok 2009 (krajská města):

Pořadí město ČP Index
1. Jihlava 2557,15
2. Ústí nad Labem 1058,77
3. Plzeň 995,72
4. Olomouc 912,48
5. Karlovy Vary 735,13
6. Praha 681,33
7. Hradec Králové 590,61
8. Brno 588,24
9. České Budějovice 527,42
10. Ostrava 488,52
11. Pradubice 449,46
12. Liberec 420,48
13. Zlín 299,42

zdroj: Česká pojišťovna

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (34x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (30x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (23x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice