KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Colas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světě

Colas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světě

Publikováno: 5.7.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Díky moderním technologiím se společnosti Colas Rail podařilo prosadit při výstavbě rychlých tratí v domácí Francii (především pro linky TGV), ale i v zahraničí. Tři tratě slouží v sousední Belgii, High Speed 1 ve Velké Británii a další tratě v Německu nebo i v Jižní Koreji. Při stavbě rychlých spojení jsou klíčové především technické a bezpečnostní parametry, které mají v jednotlivých zemích svá specifika.

DESIGN
Provedení, systémová integrita a bezpečnost
Colas Rail má dlouholetou tradici ve vývoji designu železničních tratí. Tato tradice vyústila v kombinaci s rozsáhlými technologickými znalostmi ve vysokorychlostní (TGV) linky, u nichž je nutnou podmínkou přesná znalost a aplikace různých technologií. To umožňuje rozvíjet osnovy a detailní návrhy, které plně integrují různé subsystémy s fyzickým a funkčním rozhraním pro správu, až po jednotlivé komponenty. Colas Rail vyvinula simulační nástroj (OLE trolej – sběrač proudu) a Computer Aided Design programy, které nejen zajišťují bezpečnost a dosažení požadované výkonnosti, ale také umožňují uplatnění norem a komponentů pro výrobu systémů, které jsou specifické pro určité země. Například konstrukce trati se štěrkovým ložem a neštěrkovým ložem (betonová deska).

KONSTRUKCE
Přesnost, logistika a metodika
Koleje a trolej OLE jsou nainstalovány s velkou přesností do úzkých tolerancí pro dosažení výkonu a bezpečného provozu. Osvědčené konstrukční metody používají silniční a železniční dodávky systémů pro manipulaci s volně loženým zbožím a s vysokoobjemovými náklady (štěrk, pražce, klanice, dlouhé svařované kolejnice aj.). Ty mohou vyžadovat složité zařízení staveniště – sběrné stanice pro skladovací kapacity, předmontáž dílen a vlakové přeřazování. A zároveň vyžadují metody a režie práce s cílem optimalizovat logistiku na stavbě jako je pokládání signalizačních kabelů do žlabů před instalací OLE trolejí.

UVEDENÍ DO PROVOZU
Ověřování, testování a validace
Testování se provádí u jednotlivých komponentů i celých (plných) dopravních systémů s provozem mnoha vlaků. Postupně se uvádí do provozu jednotlivé subsystémy s postupným náběhem kapacity. Důkladnost a sledovatelnost zkoušek a validačního procesu je klíčem k určení vhodnosti pro daný účel a především pro bezpečnost vysokorychlostních tratí.

OBNOVA TRATÍ
Rychlé odstranění a obnovení
Specializované stroje a zařízení umožňují vysoce mechanizovanou a rychlou obnovu vysokorychlostních tratí. Použití vysoce výkonných vlaků pro obnovu trati optimalizuje a zkracuje dobu celkové náhrady trati s vrácením se k plně funkční železnici. Pro obnovu trolejového drátu i troleje OLE jsou používány specializované inženýrské vlaky.

VYBRANÉ VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ Z DÍLNY COLAS RAIL
Francie:

  • první úsek TGV jihovýchodní linka – rychlost 260 km/h – 1981
  • druhý úsek TGV jihovýchodní linka – Paříž/Lyon za 2 h – 1983
  • TGV atlantická linka Paris/Le Mans/cesta při provozní rychlosti 300 km/h za hodinu – 1989/1990
  • TGV severní linka Paříž/Lille/Calais 1993
  • TGV středozemská linka Lyon/Marseille 2001
  • První úsek TGV východoevropské linky při provozní rychlosti 320 km/h – 2007
  • Druhý úsek TGV východoevropské linky

Belgie:

  • Linka 1 Brusel/Francie 1997
  • Linka 2 Brusel/Liege 2002
  • Linka 3 Liege/Německo 2007 Velká Británie:
  • High Speed 1 (CTRL) 2003

Německo:

  • Frankfurt/Kolín nad Rýnem 2002
  • Norimberk/Ingolstadt 2006 

Korea:

  • KTX Soul/Daegu 2004

VÝZVY PŘI STAVBĚ VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ BRETAŇ – ÚDOLÍ LOIRY
Rychlost je jedním z důležitých faktorů při stavbě rychlých spojení, což klade vysoké nároky na logistiku a organizaci práce týmu Colas Rail na trati do Bretaň – údolí Loiry, konkrétně jde o tyto výzvy:

  • organizace stavby s týmem, který by byl poprvé schopen postupovat rychlostí 1 500 m/den, přičemž k dnešnímu dni byl maximální pokrok mezi 800 a 900 m/den.
  • instalace a spuštění zakázky, skladování více než 2 500 různých položek a tří milionů součástek.
  • vytvoření struktury pro převzetí továrních výrobků všech dodavatelů a prokázání shody s normou (u V350) STI a nastavení a rozjezd zkušebních postupů pro dodání Etapy 1 a 2 systému.

Parametry projektu:

  • 182 km nástupišť
  • 32 km přejezdů
  • 108 PRO
  • 5 nadjezdů
  • 7 hloubených tunelů

Rozpočet:

  • 76 mil. EUR za celkový projekt trakčního vedení
  • 11,9 mil. EUR za kladení kolejí Colas Rail

Díly a materiály potřebné pro 820 kilometrů kolejí zahrnují 1,65 milionů tun štěrku, 680 000 betonových pražců a 10 000 sloupů trakčního vedení. Od roku 2012 vyžaduje výstavba těchto základů rozsáhlé výkopy s ventilací, řídící a velitelského stanoviště, provozní budovy, obývací základny, skladovací prostory pro štěrk, a trolejové vedení, signalizační a telekomunikační zařízení.

V průběhu roku 2014, jakmile dodávky dorazily na základny, které se staly nervovým centrem logistiky, začala společnost Colas Rail s výkopy, betonovým utěsněním sloupů trakčního vedení a kabelovodů v délce 3 000 kilometrů. To zahrnuje 760 km Al-AC kabelů a 527 km BZ kabelů.

Stožáry spojené s vloženými optickými vlákny umožní dokonalé rádiové pokrytí mezi vysokorychlostní tratě a regulátory, a automatické předávání údajů souvisejících s ERTMS systémem. Za méně než dva roky pak bude cesta mezi Paříží a Rennes zkrácena o 37 minut, čímž se celkový čas strávený na cestě zkrátí na 1 hodinu a 27 minut. Z Paříže pak bude cesta do všech destinací v severní a jižní Bretani zkrácena téměř o hodinu.

Colas Rail has more than 25 years experience in designing, building and renewing High Speed Lines around the world
Thanks to the modern technology, Colas Rail company managed to succeed in building the high-speed tracks in its homeland, France (especially the TGV tracks), but also abroad. Three tracks have been operated in neighbouring Belgium, High Speed 1 in Great Britain and other tracks in Germany or even the South Korea. When building high-speed tracks, technical and safety parameters are essential, as they are specific in every country.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colasrail.com

Diskuse

Colas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světě

Počet pražců
680tis.pražců na 820km trati by znamenalo rozdělení pražců cca 1,2m. Což je nesmysl. Rozdělení UIC je 0,6m....
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 6.7.2016 22:06vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Koleje a trolej OLE jsou nainstalovány s velkou přesností do úzkých tolerancí pro dosažení výkonu a bezpečného provozu.Pokládka kolejíPohled na dokončenou vysokorychlostní traťSpecializované stroje a zařízení umožňují vysoce mechanizovanou a rychlou obnovu vysokorychlostních tratí.Práce na trolejiRychlost je jedním z důležitých faktorů při stavbě rychlých spojení, což klade vysoké nároky na logistiku.Na stavbu 820 km kolejí je třeba 680 000 betonových pražců.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (105x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (75x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (66x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice